Dones als mitjans de comunicació: Montse Sanou
D

8 de març de 2020

MONTSE SANOU, directora de Ràdio Igualada

Venint de persones, de sempre, proclius a la comunicació no és estrany de trobar la periodista Montse Sanou en la direcció de Ràdio Igualada.

Com a dona, curiosament, en el seu moment va ser objecte d’un desencontre a propòsit d’un assumpte de conciliació familiar laboral… “Com si només fossin les dones les úniques a haver de plantejar-se aquest tema!”, diu. No obstant això, moltes maniobres possibiliten l’organització del dia a dia en vies d’una òptima realització professional.

El valor periodístic i comunicatiu de la Ràdio local, a l’era digital
Des de 1998 forma part de l’equip professional de Ràdio Igualada; moment en què la ràdio funcionava amb documents en fax, enregistraments en cassette, talls de veu de les notícies en Revox i unes emissions que s’escoltaven només a través de les ones i d’un aparell de ràdio. Ara la ràdio disposa de pàgina web, twitter i facebook i pots escoltar-la amb un simple mòbil, a qualsevol lloc del món. Especialment regentar el càrrec de directora, més enllà de la responsabilitat que suposa -encara que no hi hagi jerarquies a l’equip de treball- la fa sentir valorada per la confiança que se li ha referit, a més de ser una recompensa a la feina. Des d’una altra perspectiva, el fet que l’emissora hagi rebut, aquests últims anys, uns importants reconeixements per part de Ràdio Associació de Catalunya és motiu d’orgull per a tot l’equip; sobretot en evidenciar el valor periodístic i comunicatiu d’un mitjà local i de proximitat, on tots els professionals són molt importants a l’hora d’oferir una programació plural i diversa.

La pautada introducció del món digital al terreny radiofònic permet considerar força positius els canvis quan gairebé sense sortir de l’emissora es pot editar una notícia de la mateixa manera que un oient pot descarregar-se els podcasts des de qualsevol racó de món. Les xarxes socials comporten, en contrapartida, la dificultat de desconnectar. Al seu torn, la sobreinformació i la immediatesa fan minvar la credibilitat de les comunicacions, en un temps en què qualsevol pot jugar a periodista. Per descomptat, senyala: “Convé trobar un equilibri entre la ràdio tradicional i les noves tendències de la radiodifusió”.

Qualsevol jove periodista, al marge de la formació, ha de mostrar un sobrat interès per tot el que l’envolta a més de gran empatia amb les persones. I, no cal dir que ha de saber que accedeix a un món sense horari ni calendari.

Compartir

Deixa un comentari

L'Enquesta

T'atenen en català en els comerços on vas habitualment?

Ja no s'accepten vots en aquesta enquesta