8.7 C
Igualada
Dimecres, octubre 28, 2020

Els usuaris d’Aigua de Rigat posen un notable a la gestió del servei

Aigua de Rigat, empresa gestora del cicle integral de l’aigua, ha estat valorada positivament pels usuaris d’Igualada. Així ho evidencien les enquestes de satisfacció del 2018, que han comptat amb una mostra de 100 persones del municipi i que té un nivell de confiança dels resultats del 95,5%.

El 60% dels enquestats han expressat valoracions satisfactòries (de 8 a 10) del servei que els ofereix la seva companyia d’aigües. De fet, la puntuació mitjana del servei és de 7,94 punts (sobre 10). Entre els aspectes que valoren més positivament es troba, amb una puntuació excepcionalment alta, l’atenció rebuda per part de la companyia, valorat amb 9,00 punts, seguit de la continuïtat en el subministrament i de la pressió amb la qual arriba a la seva llar.

Així mateix cal destacar que un 87% dels enquestats recomanaria la seva empresa subministradora d’aigua i que un 79% seguiria amb la seva companyia d’aigua si tingués capacitat d’elecció, davant d’un 2% que es manifesta contrari.

Una dada que crida l’atenció de l’enquesta és la comparació del servei de l’aigua amb altres serveis (gas, electricitat, neteja de carrers, escombraries, manteniment de parcs i jardins i neteja de carrers). La companyia d’aigües és la més ben valorada i se situa en primera posició, amb 8,30 punts, seguida de la companyia de gas.

Els hàbits de consum d’aigua són un altre assumpte a destacar dins la gestió del servei del municipi. A Igualada, el 19% de les llars beuen aigua directament de l’aixeta.
El procés de realització de les enquestes es va fer telefònicament, entre agost i octubre del 2018. La prioritat d’Aigua de Rigat és conèixer el grau de satisfacció de les persones, analitzar punts forts i àrees de millora del servei, captar els requeriments que puguin sorgir i generar un sistema comunicatiu transversal que optimitzi la gestió del servei de l’aigua.

D’altra banda, Aigua de Rigat continua treballant en fer més efectiva la comunicació amb la ciutadania sobre les iniciatives i ajuts que disposen per fer front a la factura de l’aigua en casos de vulnerabilitat econòmica. El 2018 la companyia va destinar 15.000 euros a fons socials a les sis poblacions de l’Anoia on gestiona el servei municipal d’aigua. El Fons Social és un ajut que aporta la companyia per cobrir les factures d’aigua impagades de persones vulnerables, amb l’objectiu de contribuir a superar la situació de risc en la que es troben. L’aplicació del Fons queda supeditada a la vigència d’un conveni establert entre l’ajuntament i Aigua de Rigat.

Compartir

Més notícies

Últimes notícies

Tous suspèn la Festa Major davant l’agreujament de la situació sanitària

Sant Martí de Tous no podrà celebrar enguany la Festa Major, prevista pels caps de setmana del 7, 8 i 14 i 15 de...

Religió a l’escola?

M’ha sorprès la notícia que en alguns centres públics d’educació s’impartirà l’assignatura de religió islàmica. Probablement aquest fet portarà polèmica. En realitat no pretenc...

La còmedia de Pere Riera “La dona del 600”, aquest diumenge a l’Ateneu

El Teatre Municipal l’Ateneu presenta aquest diumenge, 1 de novembre, a les 19 hores, l’obra 'La dona del 600', escrita i dirigida per Pere...

La Pobla de Claramunt estableix una congelació generalitzada d’impostos

Davant dels efectes socials i econòmics derivats de la pandèmia, l’Ajuntament de la Pobla de Claramunt ha aprovat les seves ordenances fiscals per l’any...

Nova campanya de promoció d’Igualada Comerç fins a finals d’any

Els darrers mesos s’ha estat preparant una ambiciosa campanya de dinamització i promoció permanent fins a finals d’any i constant del comerç per part...
Compartir