Alidé Sans ens descobreix La Val d’Aran reivindicant natura i feminitat

19

Joan Fitó

La cantautora aranesa Alidé Sans, acompanyada pel seu guitarrista Paulin Courtial, van ser els encarregats d’obrir el Cicle de tardor de Músiques de Butxaca el passat divendres dia 4, en el mateix format i lloc, l’escenari del Teatre de L’Ateneu Igualadí, on públic i artistes comparteixen protagonisme.

Alidé i Courtial porten quatre anys junts compartint escenaris i això és va fer ben palès en la posada en escena de l’espectacle, acurat en harmonies i tempos, que va començar amb temes més poètics amb veu i guitarres per anar tot seguit a les peces acompanyades per l’acordió, presentant cada peça en aranès , llengua en la que escriu i canta tot el seu repertori.

El duet va interpretar gairebé tots els temes del seu segon disc “Henerècla” enregistrat l’any passat i barrejant-los amb temes més coneguts del primer disc com “Eth Paradís ei en tu” del 2015 o ara “Tèrra” i “Soleta e complèta”.

La música del duet barreja en el seu repertori influències de rumba, reggae i arrels folk entre d’altres. Cal estimar de la mà de Paulin Courtial el mestratge d’una posada en escena amplificada amb ajuda de pedals i instrumental d’enregistrament, molts dels quals en el mateix directe, tot un altre joc electroacústic que fa que tinguem un tercer o quart instrument, baix , bateria …, en escena.

De la natura i poesia de la majoria del contingut de les seves lletres a la reivindicació de la igualtat entre homes i dones i de la lluita contra el patriarcat, llueix el tema “ Era revolucion de Conchita” o “Esclaua” on el públic engrescat per la cantautora va cantar i picar de mans fins el bis final “ Só jo”, deixant a una part del públic amb ganes de escoltar-ne més.