Pensant en les empreses, James Collins i Jerry Porra van escriure l’any 1994 el llibre “Built to Last” (Empreses que perduren) en què parlen de la necessitat de definir el que anomenen “Big Hairy Audacious Goals (BHAG)”. Són grans objectius extremadament ambiciosos però no inassolibles. Segons ells, aquests objectius actuen com a catalitzador de l’esperit d’equip, fan que estigui més unit, més motivat, que pensi més estratègicament i s’impliqui emocionalment en l’objectiu. A més, el BHAG dóna un sensació d’urgència. Per exemple, si l’objectiu és tan gran com “eradicar la fam al món en els pròxims 30 anys”, l’equip té clar que s’ha de treballar des d’ara, des d’avui mateix per poder-hi arribar a temps.
Des de fora, moltes vegades, la gent pensa que els BHAG o el fet de “Think Big” són de bojos. Però els qui els duen a terme, veuen el món i les seves vides amb claredat i s’adonen que tot està dins el regne de les possibilitats. Per això, el concepte de “Think Big” és molt atractiu i beneficiós. Però com la paciència, la capacitat de pensar en gran no és una cosa que tens o no tens, és una habilitat que s’ha de cultivar i treballar.
Per pensar en gran s’ha de sortir d’un mateix i anar mes enllà de la nostra zona de confort. Hem de prendre riscos. Hem de viure amb passió i al mateix temps ser disciplinats. Hem de ser optimistes i envoltar-nos de gent positiva. Hem de ser capaços de fer grans preguntes i després ser hàbils buscant solucions. I, sobretot, hem de ser persistents.
El moment en què comencem a sortir dels nostres pensaments petits i a desenvolupar la nostra capacitat de Think Big és realment quan comencem a viure en gran. I, francament, jo crec que la vida és massa curta per viure-la d’una altra manera.
Stpehanie Marko, Directora de l’empresa Stikets