L’Ajuntament d’Igualada incorporarà l’exregidor republicà Joan Torras per supervisar la transparència
L

5 de maig de 2016

castells_torras_cuadrasL’alcalde d’Igualada, Marc Castells, acompanyat de la regidora de Govern Obert, Maribel Cuadras, ha presentat aquest dimecres el futur president del nou Consell Assessor del Bon Govern d’Igualada, que serà l’exregidor Joan Torras i Compte. Torras, que va estar vuit anys a l’oposició i quatre anys al govern de la ciutat, essent també portaveu del grup municipal d’ERC, ara ocuparà aquesta nova responsabilitat.

 
El nou consell assessor ha de ser l’òrgan que supervisi l’aplicació de la legislació relativa a la transparència i el garant dels principis del bon govern a l’Ajuntament de la capital de l’Anoia. Estarà format per un president i per diferents membres, que poden ser regidors, tècnics municipals i assessors externs, en aquest cas especialistes contrastats en diferents camps. La recentment aprovada ordenança municipal de la Transparència i Accés a la Informació contemplava la creació d’una unitat responsable de la informació pública, que ara es tradueix en aquest nou element.

 
Segons s’ha detallat aquest dimecres, el president del Consell Assessor del Bon Govern treballarà de la mateixa manera que la Síndica Municipal de Greuges, com un element independent del govern, que desenvoluparà la seva tasca amb llibertat per a acostar la institució a la ciutadania, facilitant el rendiment de comptes i fent possible que els ciutadans puguin entendre el com i el perquè de la majoria de decisions. Anualment, de la mateixa manera que ho fa la Síndica, el president del consell Assessor del Bon Govern, elaborarà i exposarà públicament el seu informe de balanç.

 
El seu nomenament, que és competència de l’alcalde, serà ratificat en la sessió plenària del mes de maig i, a partir d’aquí, se li encarregarà que proposi la resta d’integrants del consell i estableixi un primer pla de treball, orientat a obtenir les primeres conclusions al mes de juny de 2017.

 
Entre les seves tasques fonamentals, destaquen les responsabilitats de vetllar per la implantació i el compliment de la normativa de transparència, orientar els ciutadans en la recerca d’informació pública i ajudar-los en la seva sol·licitud si s’escau, elaborar informes en matèria de transparència administrativa i situació econòmica de la institució que es presentaran periòdicament, vetllar per la millora contínua de l’atenció ciutadana, fer intel·ligibles i comprensibles elements sovint feixucs com el pressupost municipal, o promoure enquestes de satisfacció entre la ciutadania, entre altres.

 
A banda d’aquestes tasques que es deriven de l’ordenança de la transparència, l’alcalde ha explicat que ha traslladat al nou president altres encàrrecs concrets:
supervisar l’elaboració del futur codi ètic i del bon govern local, promoure la modernització del Reglament Orgànic Municipal (ROM) i adaptar-lo a la creixent demanda social de transparència per part dels ciutadans i a les innovacions tecnològiques derivades de l’administració electrònica i, a més, vetllar perquè l’Ajuntament d’Igualada aconsegueixi les principals certificacions nacionals i internacionals pel que fa a la transparència.

Comparteix l'article:

L'Enquesta

Creus necessari un canvi en el govern de la Generalitat?