Igualada Som-hi denuncia la passivitat de la Generalitat davant els problemes de cada estiu de la Hispano

272

El grup municipal d’Igualada Som-hi lamenta que la Generalitat no hagi actuat per a resoldre els problemes de cada agost amb els horaris de la Hispano Igualadina. La formació d’esquerres ja va avisar fa unes setmanes de que si res no canviava, la reducció d’autobusos durant el mes d’agost faria que aquests no absorbissin la demanda i així ha estat, amb cues de gent a les parades, gent dreta dins els vehicles i sense busos directes.

El regidor portaveu d’Igualada Som-hi, Jordi Cuadras, denuncia la passivitat de la Generalitat, “cada estiu es produeix el mateix problema i davant les denúncies dels usuaris i l’avís que vam fer nosaltres per a demanar una solució abans no fos massa tard, la Generalitat ha fet orelles sordes i no ha mogut ni un dit per a garantir un bon servei durant l’agost, tal i com passa també per Nadal”. De fet, les denúncies fetes pels usuaris i usuàries a l’aplicació Hispano Fail han incrementat des de l’1 d’agost, tal i com mostren les estadístiques de la mateixa pàgina.

La formació integrada per PSC, Comuns i el grup ciutadà Igualada Oberta, considera que els horaris d’estiu han quedat obsolets, ja que molta gent continua necessitant diàriament l’autobús durant l’agost per anar a treballar a Barcelona o per altres motius, “cal una actualització, així ho vam alertar per a prevenir-ho abans de que arribés l’agost, no se’ns va escoltar i per això ho seguim demanant, ja que les escenes d’aquests primers dies del mes són impròpies del que ha de ser un transport públic al servei de la gent”.

D’altra banda, Igualada Som-hi es pregunta perquè la Generalitat manté els busos directes amb Barcelona des de ciutats com Manresa o Vilafranca del Penedès, on també hi opera la Hispano Igualadina, i elimina les expedicions directes amb Igualada. Jordi Cuadras lamenta que “hi ha un clar greuge respecte les altres ciutats” i recorda que el corredor Igualada-Barcelona és el que transporta més viatgers en autobús de tota l’Àrea Metropolitana i, per tant, “creiem que és just demanar un bon servei i que l’oferta d’autobusos estigui en concordància amb la demanda que hi ha per part dels usuaris. No pot ser que cada estiu hi hagi el mateix problema i que, sabent-ho, no es solucioni. És una intolerable falta de respecte per part de la Generalitat als usuaris i usuàries”.