La Mostra Igualada acollirà més de 70 joves procedents d’arreu de Catalunya, disset dels quals són anoiencs i anoienques integrants del Grup Mostra Jove, l’espai de trobada de la Mostra per a joves amb interès en les arts escèniques que, com sempre, tindrà un paper actiu a la fira. A més de fer un recorregut dissenyat per acostar les propostes escèniques als joves, el Grup s’implicarà en diverses activitats artístiques i professionals de la fira.
Cinc d’ells pujaran a l’escenari com a part de la proposta interactiva Odissees de La Mecànica, que explora la identitat personal i intergeneracional a través de la tecnologia. També destaca la participació d’una integrant del grup a Museu del Temps, un projecte d’art participatiu que proposa la creació d’un museu de memòries i convida a reflexionar sobre la percepció i el pas del temps.
Paral·lelament, set membres del grup prendran part en l’activitat professional sobre joves i teatre de l’Àrea PRO de la Mostra, dinamitzada per l’Escola Universitària de les Arts ERAM-UDG, on s’obrirà un espai de debat i reflexió per abordar el paper de les noves generacions dins el sector de les arts escèniques.
La programació jove de la Mostra
El desig i la identitat, la crítica social, les contradiccions generacionals i el paper de les xarxes socials són algunes de les temàtiques que protagonitzen la programació jove d’aquesta edició de la Mostra Igualada.
Don Roberto, de Leamôk, proposa una deconstrucció contemporània de la figura de Don Juan, utilitzant un llenguatge directe i innovador que fusiona el hip-hop amb el teatre físic. Navaja, de laSADCUM, ofereix una reflexió sobre les relacions sexoafectives, l’autocrítica i l’autoaprenentatge, amb una mirada crítica cap a les xarxes socials i la seva influència en la construcció de la identitat.
L’humor també té el seu espai amb Boja, de Mariona Esplugues, una proposta que explora la recerca de la identitat i el sentit de la vida amb una mirada fresca i despreocupada. En el terreny musical, Lizzie, el musical, de Les Biaix, endinsa el públic en una història de rock basada en un crim real que aborda temes com l’abús sexual, la figura de la dona i les contradiccions socials.
L’experimentació tecnològica i la interactivitat arriben amb Odissees, de La Mecànica, en un viatge que explora la identitat personal i intergeneracional amb l’ajuda de la tecnologia. Finalment, Calla, Judit, calla, de Malsai Produccions, presenta el retrat d’una jove que lluita per trencar les barreres del seu entorn en una fàbrica tèxtil, fent una reflexió sobre la repressió social i la necessitat de fer-se escoltar.