18.8 C
Igualada
Dissabte, setembre 25, 2021

L’editorial: Fer comarca

Fa pocs dies, es va fer a Igualada la primera sessió participativa i de presentació al territori del futur Pla d’Infraestructures 2021-2030 de l’Autoritat del Transport Metropolità de Barcelona (ATM). Un acte, per cert, al qual no es va convocar a la premsa, costum últimament molt estès entre les principals administracions públiques del nostre territori. (?)

Aquest Pla vol preveure les necessitats presents i futures del transport públic pel que fa a les infraestructures en les diferents comarques i ara, durant la seva redacció, està recollint les aportacions dels ajuntaments i els consell comarcals.

Una de les demandes que sembla que han fet les nostres autoritats públiques és l’anomenat “tren gran”, que vingui a susbtituir els actuals FGC. Si bé ja s’ha dit per activa i passiva des de la pròpia Generalitat que aquesta obra faraònica és difícil que sigui una realitat almenys fins a la segona meitat llarga del segle, bo seria deixar els titulars per un altre dia i centrar-se més en les possibilitats “reals” que són més factibles. No es pot oblidar la lícita i necessària oportunitat que ens donaria un tren modern, però cal ser realista. Ningú no es gastarà centenars de milions d’euros per fer arribar el tren a l’Anoia almenys que això sigui per un objectiu “de país” o “d’Estat” més ambiciós. I de moment no sembla que hi sigui.

Si bé les nostres autoritats, pel que diuen, van demanar també un Carril Bus-VAO a l’autovia, o més aparcaments a l’estació d’Igualada, sobta que ningú no hagi dit absolutament res de la política de zones que manté l’ATM. Avui, viatjar en tren o bus de Capellades a Igualada (dues zones, 9 kms.) és més car que anar-hi en cotxe. Hi ha queixes similars en molts altres municipis del voltant de l’àrea metropolitana. En canvi, per viatjar de Montgat a Castelldefels (34 kms.) només cal un bitllet d’una zona, amb un estalvi immens respecte els soferts viatgers de l’Anoia. I això no és futur, és present.
Lluitar per evitar això és fer comarca.

Compartir

Més notícies

Últimes notícies

Parlem Telecom obre botiga a Igualada

Igualada és un municipi estratègic per garantir el creixement a l’interior de Catalunya de Parlem Telecom, que està executant un pla d’obertura de botigues...

A la Boutique Hotel Cal Roure, “Plou a l’escala”, de Kima Guitart, o l’art de pintar les sedes

La Boutique Hotel Cal Roure, a la plaça de l’Ajuntament, més enllà de donar vida a un singular edifici del patrimoni arquitectònic igualadí, amb...

El Casal de Calaf celebra el 125 aniversari amb una gran festa

Aquest diumenge el Casal de Calaf està de festa: compleix 125 anys i per celebrar-ho ha programat diversos actes. A les 12 del migdia es...

Les obres de la plaça Picasso de Vilanova, a punt de començar

L’Ajuntament de Vilanova del Camí entoma una de les obres més importants del mandat, la remodelació de la plaça Picasso, una de les més...

“Hem de ser responsables i pensar en global. Que les oportunitats vinguin és millor que buscar-les fora”

El proper 24 d’octubre Jorba viurà una consulta popular per conèixer la seva postura sobre el polígon industrial inclòs en el Pla Director Urbanístic...
Compartir