La Veu de l’Anoia celebra els 39 anys refermant el seu lideratge tant en el paper com en el digital
L

10 de setembre de 2021

La Veu de l’Anoia celebra els 39 anys refermant el seu lideratge.
Ho fa tant en l’edició en paper com en el digital, sent el clar referent d’entre els mitjans de comunicació de l’Anoia amb continguts propis.

Així doncs, per exemple, veuanoia.cat és el digital líder de la comarca en pàgines vistes, segons l’OJD, un dels mesuradors d’audiències digitals. El portal web de La Veu de l’Anoia encapçalava aquest rànquing amb 631.256 pàgines vistes entre els mesos de gener i juny. Els altres dos digitals en sumen 568.978 un i 364.416 l’altre.

Entre les pàgines més visitades en aquest període a veuanoia.cat hi ha l’enquesta sobre l’abocador de Can Mata, la petita nevada que va haver-hi a principis de gener, la nit de reis d’Igualada o l’amenaça amb una katana d’un veí de Montbui als Mossos.

I també lidera el rànquing dels diaris digitals de la comarca segons ComScore, l’auditor oficial reconegut pels mitjans i els anunciants, que estableix el rànquing oficial de webs espanyoles. Segons aquesta entitat, durant l’any 2020 veuanoia.cat va tenir 375.000 usuaris únics, el que més de la comarca.

2020, un any molt complicat
I és que aquests bons registres de La Veu de l’Anoia i veuanoia.cat de l’any 2020 van arribar en un any molt complicat, en què els lectors demanaven mitjans de comunicació que els expliquessin tot allò que ha estat passant amb la pandèmia. I com a mitjà de comunicació de proximitat, La Veu de l’Anoia va entrevistar a tots els sectors socials i econòmics de la comarca per conèixer les conseqüències de l’arribada del coronavirus. I ho va fer sense deixar de publicar el diari cap setmana i mantenint actualitzat permanentment el seu portal web. Una feina que, unida a l’important canvi realitzat en l’actualització de la versió digital de la web, va valer el premi a la Millor Publicació de la Nit de la Premsa de l’Associació de Publicacions Periòdiques en Català (APPEC) de l’any 2020.

Els lectors li posen un notable
Un estudi elaborat per l’empresa Infortécnica per a l’Associació Catalana de la Premsa Comarcal (ACPC), realitzat a través d’entrevistes, indica que una àmplia majoria d’anoiencs (un 63,7%) ha llegit en alguna ocasió La Veu de l’Anoia, a qui atorga una nota de 7,7 en credibilitat.

El treball de camp es va fer d’octubre a desembre de 2020, a l’àrea de la comarca de l’Anoia. El 63,7 per cent de la població ha llegit algun cop la publicació impresa La Veu de l’Anoia. En l’última setmana l’han seguit 16.969 persones que li dediquen un temps mitjà d’audiència de 31,6 minuts durant el conjunt de la setmana. El que equival al 6 per cent de share de premsa en paper.

D’altra banda, la versió web de La Veu de l’Anoia, veuanoia.cat, és coneguda pel 27,4 per cent de la població de la seva àrea, on 2.091 usuaris dedicats visiten la web durant més d’un minut en 24 hores. Del global d’Internet rep una mitjana de 2.709 usuaris únics al dia, amb un temps mitjà de 2,4 minuts.

39 anys sent referència en la premsa comarcal de Catalunya
L’any 1982 la comarca de l’Anoia no tenia cap publicació amb l’objectiu de cobrir informativament la totalitat del seu territori. Igualada comptava en aquells moments amb dues publicacions periòdiques amb uns continguts quasi exclusivament locals. Davant d’aquesta realitat, i a iniciativa d’un seguit de ciutadans, es va impulsar el projecte de crear un mitjà de comunicació independent que arribés a tota la comarca defensant criteris de territorialitat.

El 3 de setembre de 1982, ara fa poc més de 39 anys, naixia La Veu de l’Anoia, un setmanari comarcal pensat i escrit en català que arriba a tota la comarca.
Avui La Veu de l’Anoia és el periòdic d’àmbit comarcal més implantat a tota la comarca i punt de referència informativa. Formem part i som membres fundadors de l’Associació Catalana de la Premsa Comarcal (ACPC) i de l’AMIC (Associació de Mitjans d’Informació Catalana).

Segons l’OJD, Comscore i Google Analytics, La Veu de l’Anoia és el primer periòdic setmanal en català del país en difusió segons la seva àrea d’influència. Aquest fet fa que aquest periòdic representi per al comerciant una garantia per a la seva inversió en publicitat. La Veu de l’Anoia no és diari d’un dia, és una publicació present a les cases, empreses i comerços durant tota la setmana.

Una de les característiques de la premsa comarcal és la proximitat. Senzillament recollim el dia a dia tenint les pàgines obertes a tothom. És un complement a la premsa d’abast nacional per als lectors que tenen un interès per acostar-se a l’actualitat comarcal.
A més, La Veu de l’Anoia manté estret contacte amb setmanaris de proximitat de les comarques veïnes, així com diaris d’abast nacional, amb qui comparteix continguts. Per exemple, hem col·laborat activament amb el diari “Ara” en la difusió de suplements especials dedicats a la comarca.

Comparteix l'article:

Deixa un comentari

L'Enquesta

Creus necessari un canvi en el govern de la Generalitat?

Ja no s'accepten vots en aquesta enquesta