Andreu Del Fresno: “L’èxit és la suma de petits esforços que es realitzen dia a dia”

470

Soc Andreu Del Fresno, tinc 42 anys, soc tècnic especialista en automoció, injecció dièsel i tacògrafs. Fa 24 anys que em dedico a aquesta professió, la meva passió és el motor i actualment soc gerent del taller TURBO DIÈSEL INJECCIÓ S.L. a Òdena.

Turbo Diesel Injecció, quan va començar l’empresa?
Doncs va començar l’any 1969 amb el nom de FREMO en un petit local al carrer Cervantes d’Igualada, on ben justet hi cabia un vehicle i una màquina de reparar bombes d’injecció, en aquells temps vàrem ser pioners en la reparació de bombes d’injecció dièsel, el mercat dels vehicles dièsel estava pràcticament en un 80% enfocat al vehicle industrial i agrícola i quasi ningú tenia maquinària ni coneixements per a reparar i donar servei a aquests tipus de vehicle i a aquella tecnologia dièsel que era la gran desconeguda per tothom. De mica a mica i amb molt d’esforç es va poder fer un canvi de local l’any 1976 a Vilanova del Camí, on hi havia dues parts molt diferenciades, una part del local era dedicada exclusivament a la reparació de bombes injectores, injectors i turbos i l’altra part de local més gran allà ja hi cabien 4 o 5 vehicles turisme i algun camió. Era plenament dedicada a la reparació i diagnosi dels vehicles. En aquells anys vàrem canviar la raó comercial a TURBO DIÈSEL INJECCIÓ S.L i ens vàrem abanderar amb les dues marques comercials que dominaven el mercat de la injecció dièsel en aquella època: BOSCH (Alemanya) i LUCAS (britànica). L’any 2008 vàrem tornar ampliar les nostres instal·lacions al polígon de les Gavarreres a Òdena on som actualment, amb més de 1000m2 per a donar el màxim i millor servei als nostres clients.

Qui la va començar? Sou diverses generacions?
La va començar el meu pare juntament amb un altre soci i als 2 anys varen dissoldre la societat, llavors va continuar ell sol i més endavant amb l’ajuda de la meva mare, que portava la part administrativa. D’aquesta manera vaig viure des de petit el món del motor i des de sempre l’olor de gasoil i gasolina formava part de casa, ja que teníem el taller sota l’habitatge i jo ja baixava al taller a ajudar al pare a desmuntar i muntar peces.
Quan vaig tenir la possibilitat de poder formar-me en automoció, així ho vaig fer i amb 16 anys combinava els estudis amb alguna hora de treball al taller a part de començar a fer cursos de formació específics en injecció amb BOSCH i LUCAS a Madrid .
A l’acabar els estudis vaig entrar definitivament a treballar a l’empresa i a formar part de la plantilla, en aquell moment érem quatre treballadors a la part de taller.
A l’any 2002 va morir el meu pare i jo amb 26 anys em vaig fer càrrec del taller i amb molt d’esforç, hores de treball, l’ajuda de tots treballadors i amb la confiança que ens van mantenir els clients, vàrem poder tirar endavant.

Quin és el secret de poder tenir una empresa de 50 anys?
Doncs exactament no sé dir-te quin és el secret ni la fórmula màgica per això, però crec que és mantenir la il·lusió en el treball que t’agrada, renovar-se i invertir constantment a nivell de maquinària, formar-se al màxim nivell, adaptar-se a les noves tecnologies que van apareixent perquè aquest món de l’automoció està en continua evolució, i sobretot, intentant tenir als treballadors contents i motivats (ells són una gran part de l’èxit), recolzar-te en uns bons partners i una bona marca, per tal d’aconseguir el nostre principal objectiu que és sempre donar el millor servei i bona qualitat al client.

Com es fidelitza un client?
Doncs penso que principalment és generar una relació de confiança a l’hora de realitzar un servei en el seu vehicle, ser transparents des de l’inici de la recepció del vehicle, realització del pressupost, seguiment i informació durant la reparació, utilitzar recanvis de qualitat i donar una bona garantia en la reparació.
Fidelitzar exigeix tractar al client com en el millor dels restaurants! I això el meu equip ho fa perfectament!

Què us diferencia de la resta de tallers?
Més que diferenciar-nos directament, ens complementem, ja que a part dels serveis que oferim de mecànica general i manteniment de vehicles turismes i furgoneta per a tot tipus de clients, flotes de renting juntament amb Bosch, i les nostres especialitats en comprovació, reparació i venda d’equips d’injecció dièsel i gasolina, tenim una estreta col·laboració amb la majoria del altres tallers de la comarca.

Quants treballadors sou?
Actualment som 9 persones en total, repartits entre les tasques de mecànics, recepcionistes, repartiment de material i administració.

Quins canvis d’hàbits de consum podries ressaltar amb tots aquests anys?
Doncs si abans en la majoria del casos el consumidor que adquiria un vehicle valorava detalls com el disseny, potència o prestacions, ara l’interès està en part en la intel·ligència del vehicle, en com l’ajuda i interacciona amb el conductor.

Com veus el futur de l’automòbil?
El món de l’automòbil actualment està en el moment més disruptiu de la seva història, combustibles alternatius, nous hàbits de consum i la digitalització estan transformant la indústria, així que hem d’estar el més atents possible i adaptar-nos als nous canvis.