La teva imatge a diagnòstic

43

maria-rosa-del-rio-torrents-veuanoia-opinioFa molts anys que treballo en el món digital. Mai m’hauria imaginat veure com un simple disseny podria canviar tant en el temps. No ho creus? Llavors estàs perdent diners.

Tinc la percepció que moltes vegades en l’últim que pensa l’empresari o qualsevol start-up a l’hora d’obrir el seu negoci és en la creació de la seva imatge corporativa. Segons la wikipèdia i en termes propis d’un màrqueting digital, “una imatge corporativa es dissenya per ser atractiva al públic, de manera que la companyia pugui provocar un interès entre els consumidors, generi riquesa de marca i faciliti així les vendes del producte.” Totes les empreses disposen d’una identitat gràfica i el logo és l’identificador bàsic de la marca. Està format per una combinació d’un isotip (símbol gràfic o imatge) i un logotip (part escrita) i segons el context hi pot haver un tercer element, un lema. El seu disseny ja fa uns anys que no només és visible en el món offline (targetes de visita, cartes, revistes, premsa, … ) si no que en aquest món tecnològic en què vivim ja parlem de logos que funcionen de manera online, a través de pàgines web, butlletins digitals i xarxes socials.

imatge-corporativa-opinio-veuanoiaÉs habitual sentir que l’empresa no disposa del material gràfic original o que els hi ha fet un familiar o amic… Potser perquè es té la tendència a creure que allò costarà molts diners però és necessari canviar aquest mite i conscienciar a l’empresari que una bona imatge i la seva digitalització, creada per un bon professional, és la clau per donar un valor afegit al seu negoci.

Com va dir Paul Rand, dissenyador del logotip d’IBM “El dissenyador crea la marca, però l’empresa la fa”. Aleshores encara penses que la teva imatge la pot fer un “conegut” perquè te la farà bé de preu? Aquesta és la pitjor decisió que pots prendre ara mateix.

M. Rosa del Rio Torrents, UI Developer & UX Designer Instint