Un article de
Redacció

El periòdic comarcal líder de l'Anoia des del 1982.

15 de juny de 2015

Xavier Boquete, reelegit alcalde per tercer mandat consecutiu

Un article de

masquefa.jpg

Xavier Boquete i Saiz (Convergència i Unió) ha estat reelegit alcalde de Masquefa per tercera vegada consecutiva, en la sessió de constitució de l’Ajuntament que ha tingut lloc aquest dissabte al migdia i que ha omplert a vessar la Sala de Plens. Boquete ha estat investit com a cap de la llista més votada en les eleccions municipals del 24 de maig passat, la de CiU, que va obtenir 6 dels 13 regidors que formen el Consistori.

La resta de formacions amb representació en el nou Ajuntament han presentat i votat els seus propis candidats: Daniel Gutiérrez pel Partit del Socialistes de Catalunya-Candidatura de Progrés (3 vots); Xavier Pérez per Masquefa Regeneració-Esquerra Republicana de Catalunya-Acord Municipal (2 vots); Sílvia Rotger per Candidatura d’Unitat Popular-Poble Actiu (1 vot), i Manuel Navas pel Partit Popular (1 vot).

Abans de l’elecció de l’alcalde, han pres possessió del càrrec tots 13 regidors sota la fórmula de promesa o jurament. Per part de CiU ho han fet Xavier Boquete, Elena Fernández, Daniel Orellana, Enrique Gómez, Esther Ibáñez i Carles Mernissi. Per part del PSC-CP, Daniel Gutiérrez, Iban Fraile i Isis Abad. Per part de MR-ERC-AM Xavier Pérez i Oriol Satorre. Per part de la CUP-PA Sílvia Rotger. I pel PP Manuel Navas.

En el moment de la pressa de possessió, els 6 regidors de CiU i els 2 de MR-ERC-AM han jurat o promès el seu càrrec llegint el text consensuat per l’Associació de Municipis per la Independència i posant-se a disposició del nou Parlament, del president i del Govern de la Generalitat que sorgeixin de les eleccions del 27S per exercir l’autodeterminació del nostre poble. La regidora de la CUP-PA ha pres possessió prometent la Constitució per imperatiu legal.

En el discurs d’investidura, Xavier Boquete ha felicitat tots 13 regidors i els ha desitjat “molts encerts”. També ha tingut un emocionat record per als dos alcaldes que malauradament ens han deixat en aquest passat mandat: Francesc Miralles i Josep Julià Càlix. Boquete ha dibuixat els eixos principals del nou mandat, que tornaran a ser “estar al costat de les persones que més ho necessiten” i “reactivar econòmicament Masquefa, generant llocs de treball i fent-la una vila dinàmica i activa”. També ha fet referència al decisiu procés que viu Catalunya, dient que ni l’Ajuntament ni l’alcalde de Masquefa “no en quedaran al marge”.

Per la seva banda, Daniel Gutiérrez (PSC-CP) ha afirmat que es mantindran a l’oposició perquè no veuen representades les prioritats del seu programa en el govern, i ha anunciat que faran “una oposició constructiva i contundent”. Gutiérrez, que ha explicat que treballaran per acabar “amb la manca de planificació i les polítiques desfasades i d’aparador”, ha manifestat també que Masquefa és un dels municipis del seu entorn “amb el deute més alt i amb el suport més baix a les famílies”. “Treballarem per revertir aquesta situació”, ha conclòs.

Xavier Pérez (MR-ERC-AM) ha afirmat que estaran a l’oposició perquè “és incompatible defensar la regeneració democràtica i entrar en un govern que en acabar aquest mandat portarà 12 anys”. A més, ha mostrat la seva voluntat “d’arribar a acords puntuals sempre que siguin d’interès general i coherents amb el nostre programa”, i ha anunciat el seu suport en les qüestions relacionades amb el procés que viu Catalunya.

Sílvia Rotger (CUP-PA) ha afirmat que la representació d’aquesta formació en el Consistori demostra que “és possible fer política des del carrer, sense recursos ni diners” i que treballaran per “obrir les portes i finestres de l’Ajuntament”. Ha anunciat que defensaran un model de poble basat “en una economia productiva i local, en què les persones siguin el més important”, en el suport a la classe treballadora i la gent gran, i que aposti per la cultura, entre altres. També ha dit que lluitaran per uns Països Catalans “lliures i socialistes”.

El regidor del PP, Manuel Navas, ha recordat també els principals compromisos amb què es van presentar a les eleccions i amb els quals encaren el mandat: “el benestar de les famílies i la gent gran, el suport al comerç local, els emprenedors i les empreses, la millora de la seguretat ciutadana, i la dotació del recursos necessaris a totes les urbanitzacions perquè tinguin els serveis que es mereixen”.

T'ha semblat interessant? Comparteix l'article amb els teus contactes!
Et recomanem×