29 de gener de 2024

“Tria la teva terra”, la nova campanya per consumir productes locals del Parc Agrari de la Conca d’Òdena

Aquesta setmana el Parc Agrari de la Conca d’Òdena llança una campanya de difusió i conscienciació a la ciutadania sobre la importància d’apostar pels productors que mantenen viu el territori i fa una crida a acudir als establiments que venen o cuinen productes de proximitat fets a la Conca d’Òdena.

La llista dels establiments creix cada dia que passa; de moment els primers participants són els comerços Bocins per Xalar, A Grams, Supermas, el Forn de Jorba-Eixarcolant i L’Hort de l’Avi. A més de les botigues on es poden trobar els productes del Parc Agrari, la campanya també proposa degustar-los als restaurants que ja els han incorporat en els seus menús i cartes: El Cafè de l’Ateneu, Cubics Restauració, Viure B2, La Lliga i Nean de Capellades, l’Hostal Robert de La Pobla de Claramunt i el Cafè de Jorba. El llistat complet i actualitzat d’establiments es pot consultar al web parcagrarico.cat.

Els productes que s’ofereixen en aquests establiments tenen el distintiu oficial del Parc Agrari de la Conca d’Òdena, un segell que es pot trobar als envasos dels productes elaborats a la Conca d’Òdena que compleixen un seguit de requisits relacionats amb la proximitat, la qualitat, la sostenibilitat, la tradició i la traçabilitat, de manera que es tradueixi en un impacte positiu en l’economia local, el medi ambient i la identitat territorial. Actualment es pot trobar en productes com ara formatge, mel, llegum, oli, iogurts, vi, ametlles, cereals, cervesa, carn, ous, cràkers, fruita i la resta de productes d’horta de temporada.

El Parc Agrari de la Conca d’Òdena demana a la ciutadania que, a l’hora d’escollir entre l’àmplia oferta alimentària, optin per productes locals de temporada i saludables, ja que asseguren la qualitat de les matèries primeres. Triant-los, els consumidors ajuden a preservar el territori i el mosaic agroforestal, és la manera més directa de donar suport actiu als productors locals, reforçar el teixit social i l’economia local, i pagar preus justos als agricultors, ramaders i elaboradors perquè puguin guanyar-se la vida dignament.

La campanya s’ha començat mitjançant diversos cartells en formats físics i digital on es veuen diverses imatges quotidianes de ciutadans que compren en comerços o degusten en restaurants productes de proximitat fins al punt que poden collir directament els productes frescos d’un hort instal·lat en un passadís d’un supermercat o bé degustar la mel d’un rusc situat damunt la taula d’un restaurant.

Notícies relacionades:

 

Comparteix l'article:

Comenta aquest article:

L'Enquesta

Penses que a Igualada hi ha bona oferta d'oci nocturn els mesos d'estiu?

Ja no s'accepten vots en aquesta enquesta

Et recomanem