Un article de
Noelia García Sánchez
Periodista i Comunicadora
8 de març de 2025

Les dones de la meva vida

Sovint, quan pensem en dones referents la nostra ment imagina a les figures femenines que han aconseguit fites importants per a la història de la humanitat: Cleopatra, Marie Curie, Victòria Camps, Jane Austen, Frida Kahlo, Clara Campoamor… Més enllà de les dones que han marcat un abans i un després per a la societat, hi ha una força silenciosa amb una influència rellevant, parlo de les dones de la nostra vida, en el meu cas, l’àvia, la mare i la germana gran. Encara que moltes vegades no es reconeixen amb la visibilitat que mereixen, aquestes dones representen el cor i l’ànima de la família, i la seva influència és clau per a la transmissió de valors i l’educació generacional. Considero, que una part molt important de mi mateixa és així gràcies a la gran influència d’elles, les dones de la meva vida.

La meva àvia, la Mariana, és tot un exemple de dona treballadora que, des de ben jove, com a molts de la seva generació, va passar fam, i va deixar casa seva per viure en una terra amb més oportunitats per a la seva família. Ara, la iaia, amb els seus 85 anys, és un pou de saviesa, una gran consellera i sovint, “la unió” del nucli familiar. Ella té la virtut d’ensenyar amb paciència, d’oferir consells pràctics i, sobretot, de transmetre valors que transcendeixen en el temps.

La meva mare, Mari, seguint els seus passos, també ha viscut sempre més pendent de la felicitat de les seves filles que de la seva pròpia. Amb les seves accions diàries, la meva mare és el primer referent femení que conec i cada dia m’ha ensenyat el significat de l’amor incondicional. La mare m’ha educat amb valors com la importància de l’empatia, la responsabilitat, l’honestedat i la confiança en mi mateixa. En definitiva, és la millor companya de vida.

La meva germana gran, l’Estela, ha estat tota la vida un gran referent. Va ser la companya de jocs perfecta i ara és la meva confident. Penso que les germanes, són les primeres figures de suport emocional fora del cercle parental. Ella també és mare i demostra cada dia que tot i tenir el seu nucli familiar independent, un vincle tan fort com el que hi ha entre germanes, es pot mantenir per sempre. El fet de créixer tenint al meu costat a una dona com ella, m’ha aportat molt per poder ser com soc ara. La Noelia petita, sempre volia semblar-se a la seva germana, per a mi era com una heroïna.

Òbviament, hi ha més dones que formen part de la meva història: les amigues que són germanes incondicionals, les tietes, la sogra, les companyes de feina… cadascuna d’elles, són exemples en algun moment i sempre aporten valors fonamentals.

A totes elles, especialment a les dones del meu nucli més proper, vull dedicar aquestes paraules. Ser dones és força, valors, intel·ligència, vida i una figura transformadora, capaç de qualsevol cosa.

T'ha semblat interessant? Comparteix l'article amb els teus contactes!

Comenta aquesta entrada:

Més noticies

Les dones de la meva vida

8 de març de 2025

8-M: igualtat en temps de desafiaments

8 de març de 2025

On són les dones en política? Un repàs del paper de la dona als ajuntaments anoiencs

8 de març de 2025
Et recomanem×