L’editorial: Bones notícies a l’Anoia Sud

15 d'octubre de 2021

Ja fa uns anys que, si hi ha una inversió important a nivell empresarial a l’Anoia, acostuma a ser al sud de la comarca. És cert que també n’hi ha hagut a d’altres llocs, però és innegable el pas endavant que han fet a Masquefa, per posar un exemple, on existeix un cert clúster logístic que ha donat molta empenta aquella zona. És un avantatge disposar de més indústries i serveis molt a prop, com és el cas de Sant Esteve Sesrovires, i, més darrerament, a Piera, si bé a aquesta última població -la segona per volum d’habitants a la comarca- encara li queda molt camí per a recórrer. I hi estan posant els cinc sentits per aconseguir-ho.

Malgrat que fa temps, molt, que es venia reivindicant la millora de la carretera B-224 de Capellades a Martorell, més d’hora que tard havia de venir. S’incrementa el trànsit pesat de mercaderies, i això fa encara més perillosa la seguretat viària, en una via que ha patit molts accidents de circulació. Per això estem contents que, a la fi, el govern de la Generalitat hagi posat fil a l’agulla i comenci l’any que ve a construir l’esperada variant de Piera i, sobretot, el desdoblament de Martorell a Sant Esteve Sesrovires, la qual cosa permetrà guanyar seguretat i un bon temps de trajecte, amb una inversió de gairebé 36 milions d’euros.

Foto: ACN

Si hi ajuntem les obres, ja comunicades fa unes setmanes, del desdoblament Igualada-Capellades i transformació en via ràpida amb el sistema de tres carrils de la C-15 fins a Vilafranca, ens trobem amb unes inversions que resultaran cabdals per al futur econòmic i industrial de la comarca.

Queden, però, encara coses a fer, com són la millora de l’A-2, que depèn del ministeri de Foment, i una altra obra començada fa molts anys i inacabada per les “retallades” públiques: l’anomenat segon cinturó de Barcelona, d’afectació per a Masquefa i, per extensió, de l’Anoia Sud. No ens en podem oblidar.

Comparteix l'article:

Deixa un comentari