23 persones arribades de diferents punts de Catalunya: Centelles, La Selva del Camp, Lleida, Mollerussa, Roda de Ter, Sant Hipòlit de Voltregà, Sant Quintí de Mediona, Solsona, Torelló i Vilanova del Camí, van gaudir, aquest dissabte, del premi que Vilanova del Camí oferia dins la campanya “Comerç als barris” emmarcada en la Llei de Barris. Els guanyadors es van trobar a les 10 del matí a la porta de l’Ajuntament on van ser rebuts per les tècniques vilanovines de la Llei de Barris que els van explicar el programa de la jornada. El programa es va encetar amb una visita guiada per l’entorn natural de Vilanova del Camí que va incloure parades explicatives al Safareig, al Parc Fluvial i al circuit del Colacao. Una ruta senzilla que va guiar Francesc Viera de la Colla Excursionista de Vilanova del Camí i que va il·lustrar amb diferents apunts històrics i culturals. El passeig, que va allargar-se més de dues hores, va acabar a Can Papasseit, on els esperaven l’alcaldessa, Vanesa González, Antonio Sánchez, responsable polític de la Llei de Barris a l’Ajuntament vilanoví i Jordi Barón, primer tinent d’alcalde. La benvinguda oficial de l’alcaldessa va servir per introduir una altra de les propostes del programa, una exposició de fòssils de l’Anoia, amb la col·laboració del vilanoví Amadeu Romero, un afeccionat a la geologia que coneix abastament les restes que es troben a les nostres contrades. Romero va mostrar algunes de les peces que formen part la seva col·lecció privada i va anar introduint algunes dades històriques que van despertar la curiositat dels visitants. Entre observacions i preguntes, es va fer l’hora del dinar, que va tenir lloc a la terrassa de La Cassoleta i que també va sorprendre als participants. La jornada es va acabar amb una llarga sobretaula i el compromís d’algunes de les parelles participants de tornar a Vilanova per visitar un altre dels indrets més característics com són “Els Esgavellats”. Fent un balanç general de la campanya de “Comerç als barris” l’alcaldessa es mostrava satisfeta i convençuda que “accions com aquesta ens ajuden a donar a conèixer Vilanova del Camí, a col·locar-la al mapa; però també tenen força repercussió a nivell intern perquè generen dinàmiques, perquè la gent conegui el barri, els comerços…” Una vegada tancada la campanya de Comerç als barris, Vilanova del Camí ja ultima els detalls per encetar-ne un altra amb el títol “Aixequem persianes” amb l’objectiu de promocionar l’obertura dels locals buits al casc antic i al Camp del Rei. La campanya començarà el proper mes d’octubre.