Un article de
La Veu de l'Anoia
El periòdic comarcal líder de l'Anoia des del 1982.
3 de desembre de 2014

Un estudi diu que el Rec.0 té un impacte anual de 6 milions d’euros a Igualada

Un article de
La Veu de l'Anoia

rec_stores.JPG L’àrea de Desenvolupament Econòmic Local de la Diputació de Barcelona ha fet públiques aquest dimecres, 3 de desembre, les conclusions d’un estudi elaborat a petició de l’Ajuntament d’Igualada i dut a terme per l’empresa especialitzada Retail Talent. L’anàlisi, efectuada en dues edicions, una d’hivern i una d’estiu, té per finalitat avaluar l’impacte econòmic directe i indirecte de l’esdeveniment REC Experimental Stores a la ciutat i conèixer el seu àmbit d’influència. N’ha exposat els detalls el diputat delegat de Comerç de la Diputació, Jordi Subirana, acompanyat de l’alcalde la ciutat, Marc Castells, la tinent d’alcalde de Dinamització Econòmica, Àngels Chacón, i tècnics responsables de l’estudi. Les dades es van recollir al REC.08, entre el 6 i el 9 de novembre de 2013, i al REC.09, entre el 4 i el 7 de juny de 2014, incloent més de 1.200 entrevistes personals i diferents reculls de dades quantitatives, facilitades per l’organització de l’esdeveniment, l’Ajuntament i les empreses i marques participants, entre altres. En les dues edicions esmentades, el REC va reunir a Igualada 117.791 visitants, 68.255 en l’edició d’hivern i 49.536 en la d’estiu. Alguns, a més, repeteixen visita en una mateixa edició, fet fa pujar el nombre total de visites en les dues edicions de l’esdeveniment fins a 185.651. D’aquests visitants, pràcticament un 34% eren residents a la ciutat o a la comarca de l’Anoia i un 66% eren arribats de fora. Estimació de l’impacte econòmic directe El 83,86% dels visitants del REC van realitzar compres a les botigues efímeres del barri, amb una despesa mitjana per persona i dia de 46,83 euros. Durant les edicions .08 i .09, les pop up stores van efectuar més de 150.000 vendes, amb una facturació en conjunt superior als 7,5 milions d’euros. Pel que fa a les marques igualadines presents a l’esdeveniment, aquestes van aglutinar un 42% de la venda total, amb més de 64.000 tiquets emesos i uns ingressos que van superar els 3,1 milions d’euros. En conjunt, l’impacte econòmic directe anual de dues edicions del REC Experimental Stores per al conjunt de la ciutat és, segons l’estudi, de 4,3 milions d’euros. Pel que fa a l’impacte econòmic indirecte, l’estudi realitzat posa en relleu que la meitat de les places hoteleres de la ciutat queden ocupades durant els dies que dura i, en el conjunt de la ciutat, es registra una despesa total superior als 51.000 euros per aquest concepte. El sector de l’hostaleria rep també un impacte molt important, amb uns ingressos a Igualada que superen els 570.000 euros, amb un 70% de la despesa realitzada pels visitants de fora.

Comparteix l'article: