L’Ajuntament de Vilanova del Camí ha fet arribar una carta a totes les entitats bancàries del municipi per recordar-los els compromisos acordats entre el govern de l’estat i la banca que impliquen recuperar l’atenció personalitzada adreçada a persones grans o vulnerables.
L’alcaldessa de Vilanova, Noemí Trucharte, explica que “els darrers mesos s’han rebut a l’Ajuntament reiterades queixes de veïns i veïnes que han posat de manifest la necessitat d’adaptar els serveis bancaris a les persones que poden quedar excloses del servei de la banca electrònica. Són moltes les persones que no poden fer ús d’aquest servei, bé per limitacions o falta de competències en la matèria, bé per malaltia o per altres dificultats”.
Per això, des de l’Ajuntament s’ha adreçat una missiva a les sucursals bancàries del municipi on es demana que es revisin els protocols i es recuperi l’atenció personalitzada amb la màxima celeritat per garantir una atenció adequada a la gent gran i altres col·lectius vulnerables.
L’acord signat entre el govern de l’estat i les associacions de la banca inclouen l’atenció personalitzada entre les 9:00 i les 14:00 h per al servei de caixa; la preferència d’atenció a les persones de 65 anys o més i les persones amb discapacitat en cas d’alta afluència d’usuaris a les oficines; la formació específica del personal de les entitats financeres per a l’ús d’un llenguatge senzill i entenedor així com el reforç de l’educació financera, digital i de prevenció del frau en aquest col·lectiu.