El curs 2012-13 vam tenir com auxiliar de conversa la Crystal Jones, que venia de Nova Zelanda. L’Escola estava participant en un Projecte d’ Innovació subvencionat pel Departament d’Ensenyament que tenia per objectiu la millora de l’expressió oral en llengua anglesa.
La presència d’una persona a la qual els alumnes només s’hi podien adreçar en aquesta llengua millorava el nivell d’anglès, però també ens vam adonar que si la conversa tractava sobre aspectes de ciència, i encara més si era en una situació d’experimentació, més alumnes participaven i mostraven interès en l’activitat. A partir d’aquell curs vam decidir mantenir aquesta figura, que primer va ser en José Gil i que en aquests moments és la Fiona Williamson.
Des del curs 2016-17 el treball de conversa de la Fiona està inclòs en l’activitat de Projectes. A Cicle Inicial i Cicle Mitjà les sessions en les que hi ha la Fiona es fan experiments i conversa sobre el tema del projecte que s’està realitzant en aquell moment. Els alumnes observen, participen i dialoguen sobre l’experiment i els seus resultats. A partir de 4at i a Cicle Superior els alumnes escriuen o presenten una part del projecte en llengua anglesa. Per fer-ho fan recerca a internet en anglès i utilitzen els diccionaris de la xarxa per revisar o buscar nou vocabulari. Els resultats poden ser un text escrit o una presentació d’un experiment o d’una maqueta als companys.
Visita de Teresa Riba a l’Escola de l’Ateneu
Aprendre a mirar és un dels principals objectius de l’àrea d’educació visual i plàstica.
Si no aprenem a mirar se’ns fa molt difícil poder apreciar i entendre tot el que fa referència a l’obra dels artistes.
Per altre cantó quan l’artista realitza la seva obra una de les coses que desitja és que la gent la pugi veure.
Per tant que la Teresa Riba s’oferís a venir a l’escola i ens portés una de les seves escultures, va ser una experiència realment gratificant.
Els alumnes de la classe dels Isards, 5è de primària, vàrem poder gaudir de la presentació de l’obra per part de la Teresa i entendre una mica mes com és el mon que envolta als artistes.
Va ser molt interessant poder parlar de quins eren els sentiments que ens produïa la seva escultura: com era la seva mirada, perquè ens semblava que estava lligada amb cordes…
Tal com diu l’Eulàlia Bosc en el seu llibre “El plaer de mirar” una forma d’aprendre a mirar és mirar en veu alta.
Les opinions eren diverses, les idees s’anaven formant entre tots. La dinàmica de la conversa era fluida, porten anys opinant en les sessions de filosofia i creixen com a comunitat de recerca.
Vàrem poder interaccionar amb l’escultura:, mirar-la, tocar-la, deslligar-la.
Les idees que varen sorgir serviran com a punt de partida per realitzar la nostra pròpia escultura. Intentaren que l’obra de cada nen ens expliqui alguna cosa.
La Teresa es va emportar les idees escrites que cada nen li va donar sobre l’obre observada. D’aquesta manera va recopilant les opinions, sensacions, sentiments, que produeix la seva escultura en diferents àmbits i llocs.
T'ha semblat interessant? Comparteix l'article amb els teus contactes!
Per oferir les millors experiències, nosaltres i els nostres socis fem servir tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà a nosaltres i als nostres socis processar dades personals com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc i mostrar anuncis (no) personalitzats. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.
Feu clic a continuació per donar el vostre consentiment a l'anterior o prendre decisions detallades. Les vostres opcions només s'aplicaran a aquest lloc. Podeu canviar la vostra configuració en qualsevol moment, inclosa la retirada del vostre consentiment, utilitzant els commutadors de la Política de galetes o fent clic al botó de gestió del consentiment a la part inferior de la pantalla.
Funcional
Sempre actiu
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferències
L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a la finalitat legítima d'emmagatzemar preferències no sol·licitades per l'abonat o l'usuari.
Estadísticas
El almacenamiento o acceso técnico que es utilizado exclusivamente con fines estadísticos.L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense un requeriment, el compliment voluntari per part del Proveïdor de serveis d'Internet, o els registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només per a aquest propòsit no es pot utilitzar per identificar-te.
Màrqueting
L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense un requeriment, el compliment voluntari per part del Proveïdor de serveis d'Internet, o els registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només per a aquest propòsit no es pot utilitzar per identificar-te.