Amb l’arribada de la Setmana Santa, l’Ajuntament de Masquefa presenta el Decàleg de Turisme Sostenible, una iniciativa que representa un pas endavant per a fomentar la sostenibilitat i la responsabilitat en el marc de l’activitat turística.
El decàleg té com a objectiu sensibilitzar a les persones visitants sobre l’impacte que les seves accions tenen sobre el territori, fomentar les bones conductes, el civisme i promoure el respecte cap als atractius turístics i l’entorn urbà i natural de la Vila.
El Decàleg consisteix en un conjunt de deu mesures de bones pràctiques destinades als visitants i a la ciutadania masquefina que proporciona consells pràctics. Entre les recomanacions de la guia destaca la promoció de la convivència entre visitants i residents locals, la reducció dels residus, el foment del consum de productes locals, l’ús del transport públic com a mitjà de desplaçament preferent, la valoració del patrimoni local i el foment del feminisme.
Aquest decàleg serà distribuït als espais i allotjaments turístics, als comerços locals i es col·locaran cartells informatius als espais públics del municipi per tal d’aconseguir una major difusió. A més, es compartirà a través de les xarxes socials de l’Ajuntament i al portal turístic www.miramasquefa.cat. El document es pot descarregar en aquest enllaç.
Daniel Gutiérrez, regidor de Promoció del Territori explica que: “El decàleg és una eina que proporciona consells i bones pràctiques tant als visitants com a la mateixa ciutadania de Masquefa. Fer un ús responsable i sostenible dels recursos turístics i del territori és cosa de tothom”.
Masquefa desenvolupa una aposta clara per l’activitat turística i per la sostenibilitat. És per això que tant el CRARC com la destinació ‘Masquefa’ han aconseguit el segell ‘Biosphere’ que certifica l’alineament de l’activitat turística i del territori amb l’Agenda 2030. El decàleg també forma part de l’Agenda Urbana Local de Masquefa i s’emmarca dins de l’objectiu 1.2.2 ‘Fomentar el turisme sostenible i responsable amb el medi natural’.