Un article de
Redacció
El periòdic comarcal líder de l'Anoia des del 1982.
15 de març de 2022

L’Oficina d’Informació al Consumidor de l’Anoia va efectuar més de 3.000 actuacions durant l’any 2021

Un article de
Redacció

El 15 de març del 1983 es va celebrar per primera vegada el Dia Mundial de les Persones Consumidores, coincidint amb l’aniversari del discurs que vint anys enrere, el 1963, havia pronunciat el president dels Estats units, John F. Kennedy, oferint per primera vegada una visió sobre els drets dels consumidors. Des d’aleshores, cada 15 de març es commemora aquesta jornada, que té per objectiu posar en valor aquests drets.

Coincidint amb aquesta data, l’Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor (OCIC) del Consell Comarcal de l’Anoia, fa balanç de la seva activitat durant l’any 2021. En els darrers 12 mesos es van resoldre un total de 2.116 consultes de la ciutadania i les empreses locals.

També es van gestionar 623 queixes i reclamacions, es va intervenir en 466 mediacions —233 de les quals van acabar en acord— i es van resoldre 54 expedients per laude a través de la Junta Arbitral de Consum de Catalunya. En total, doncs, es van efectuar 3.259 accions.

Atenent als sectors, la majoria de reclamacions van ser les relacionades amb les companyies de telefonia, seguides dels viatges i el subministrament elèctric. Les vendes per internet van ser el quart sector que més reclamacions va concentrar. El conseller de l’àrea de Consum, Jordi Cases, destaca precisament que “l’oficina comarcal de suport a les persones consumidores és una eina de fàcil accés i d’utilització cada cop més freqüent. Des del Consell Comarcal seguirem apostant per la defensa dels drets de les persones consumidores, especialment en el moment actual, en què proliferen noves formes de comerç on sovint pot resultar difícil reclamar els nostres drets”.

Contacta amb l’OCIC

L’OCIC del Comarcal de l’Anoia, és un recurs totalment gratuït que facilita informació i assessora, prèvia cita concertada, donant suport també en el tràmit de queixes, reclamacions o denúncies. L’oficina també informa i assessora les empreses i realitza activitats de formació en matèria de consum a empreses i escoles. S’hi pot contactar i demanar cita trucant al telèfon 93 805 15 85.

T'ha semblat interessant? Comparteix l'article amb els teus contactes!

Comenta aquesta entrada:

Et recomanem×