Un article de
Redacció

El periòdic comarcal líder de l'Anoia des del 1982.

24 de març de 2022

L’Anoia acull una setantena de representants de les sis destinacions del projecte Med Pearls

Un article de

Amb motiu del Med Pearls Bridge Event, els dies, 3, 4 i 5 de març, Catalunya va acollir una setantena d’empreses i membres provinents dels sis països que formen part del projecte, per tal de dur a terme diferents jornades de treball i visites a alguna de les zones catalanes que han estat escollides per realitzar les proves pilot.

L’eix central d’aquesta trobada, organitzada per l’Agència Catalana de Turisme de la Generalitat de Catalunya com a líder del projecte, ha estat la incorporació de la digitalització i les TIC al sector turístic que, al mateix temps, és també un element estratègic per al desenvolupament d’un nou model turístic a Catalunya.

Entre les diferents accions, l’Anoia va acollir dues jornades, la del dijous, 3 de març, amb unes sessions de treball a Can Bonastre de Masquefa, i una altra el divendres, 4 de març, a les Caves Bohigas d’Òdena, on va tenir lloc la taula rodona Tourism & Metavers: a threat or an opportunity?, que va comptar amb ponents com la Head Destination de Mabrian, Sonia Huerta, la CEO de Liviar, Barbara Prodinger, el cofundador de Multiversial, Carlos Molina, i el professor de la Universitat Oberta de Catalunya, Pierre Bourdin. Al llarg dels dos dies també van poder realitzar algunes visites al territori, entre altres indrets a la Tossa de Montbui.

El conseller de Turisme del Consell Comarcal, Dani Gutiérrez, agraeix a l’Agència Catalana de Turisme haver escollit l’Anoia per realitzar una part d’aquest esdeveniment, refermant així l’aposta del Consell per una comarca slow i afegeix que “a partir d’ara comença una nova fase del projecte Med Pearls, gràcies a la contractació de les agencies turístiques que crearan productes i comercialitzaran les experiències slow i sostenibles a la nostra comarca”.

El projecte Med Pearls, que promou l’Slow Tourism a l’Anoia, les Garrigues i la Ribera d’Ebre de la mà l’Agència Catalana de Turisme, té com a objectiu crear 26 productes turístics, repartits en 13 àrees pilot de diversos països de la Mediterrània: Catalunya, Egipte, Italià, Jordània, Grècia i Palestina. Un cop creats, s’oferiran ajuts a startups locals i emprenedors perquè desenvolupin solucions TIC incorporables a aquests nous productes turístics. I, a més, un total de 6 agències de viatges de les comarques de l’Anoia, les Garrigues i la Ribera d’Ebre rebran finançament per a desenvolupar productes que responguin a la filosofia de l’Slow Tourism.

A través d’aquest projecte, Catalunya vol esdevenir un referent en Slow Tourism, una tipologia de turisme responsable i sostenible que posa èmfasi en promoure i involucrar les economies locals per tal de donar a conèixer experiències turístiques culturals i naturals, tot respectant els llocs visitats.

Amb aquest projecte es vol posicionar internacionalment la Mediterrània com una destinació de qualitat i excel·lència per a l’Slow Tourism i les 26 experiències que es creïn es comercialitzaran sota la marca paraigües Breathing Land.

T'ha semblat interessant? Comparteix l'article amb els teus contactes!

Comenta aquesta entrada:

Et recomanem×