El Departament de Territori i Sostenibilitat i els ens locals han constituït aquest dimecres la Taula de la Mobilitat de la Catalunya Central. L’òrgan persegueix facilitar la participació del territori en la gestió i planificació de la mobilitat. Durant la sessió, telemàtica, els membres de la Taula s’han emplaçat a formar un grup de treball tècnic per analitzar els diversos aspectes de la mobilitat i també a incorporar en un espai de treball a associacions i entitats del territori. La Taula compta amb representants de Territori, els consells comarcals de l’Anoia, el Bages, el Berguedà, el Moianès, Osona i el Solsonès, els ajuntaments de Berga, Manresa, Vic, Moià i Solsona i l’Autoritat del Transport Metropolità de Barcelona.
Entre les funcions de la nova taula de mobilitat hi ha elaborar les propostes per a la planificació dels serveis de transport públic i l’establiment de programes d’explotació coordinada per a tots els operadors públics o privats que els presten en el marc del Pla de Transport de Viatgers de Catalunya i del Pla director de Mobilitat de l’ATM de Barcelona.
Alhora permetrà als participants fer propostes per a la planificació de les infraestructures de transport públic en el marc dels instruments de planificació d’infraestructures del Govern i del pla director d’infraestructures de l’ATM de Barcelona. També formular i definir propostes respecte a la política de tarifes dels serveis de transport públic.
La taula de mobilitat també s’encarregarà d’analitzar i estudiar l’evolució del mercat global de la mobilitat amb especial atenció al seguiment de l’evolució dels desplaçaments en transport públic i en transport privat. També de proposar la realització de campanyes de comunicació amb l’objectiu de promoure la utilització del sistema de transport públic i mesures per al foment de la cultura de la mobilitat sostenible entre els ciutadans.
Altres objectius són elaborar propostes per millorar la seguretat en el transport; i per a l’ús racional de les vies i de l’espai públic en aspectes com l’aparcament, les àrees de vianants o la implantació de carrils reservats per al transport públic o les bicicletes. També participarà en el disseny de la política de finançament.