Un article de
Redacció
El periòdic comarcal líder de l'Anoia des del 1982.
15 de juliol de 2020

Gestió dels “xiringuitus” a l’empresa

Un article de
Redacció

Cesc Alcazar
Economista. Soci-director FeedBackGround

Quants cops hem sentit parlar de la mala relació que hi ha entre persones o departaments dins d’una empresa? Com a consultors i per tant, gent que passa per moltes organitzacions diferents, us podem assegurar que força cops. Les conseqüències d’aquest fet són diverses, però les podem resumir en:

• Poca col·laboració entre departaments o persones. Es potencien els “xiringitus”

• Rendiment inferior al que podria ser de l’organització

• Manca de visió conjunta

• Passivitat del personal i l’assumpció de la premissa: ja em diran el que haig de fer

• I moltes altres

De solucions a aquesta problemàtica n’hi ha unes quantes i algunes ja les hem anomenat en altres articles nostres, però aquest cop ens volem centrar en l’anàlisi que es desprèn del llibre The Outward Mindset de The Arbinger Institute, el qual està molt basat en les persones. I ens agrada aquest enfocament perquè la nostra experiència ens diu que la clau de la millora de productivitat de les empreses és el capital humà, que acostuma a rebre poca inversió respecte del que es gasten les empreses en maquinària o aplicacions informàtiques.

En definitiva, l’anàlisi que fa el llibre de les situacions descrites al principi d’aquest article són que si es volen canviar els comportaments (decisions a la feina) del personal, cal canviar la mentalitat del mateix. Concentrar-se en canviar la mentalitat te 4 cops més probabilitat d’èxit que aquells que es dediquen a intentar canviar els comportaments.

Per això, el llibre proposa una metodologia molt senzilla per intentar revertir aquesta situació i ho fa fent només tres preguntes:

1. Quines són les teves necessitats?
2. Quins són els teus reptes?
3. Quins són els teus objectius?

El simple fet de compartir i conèixer, i tractar al teu interlocutor com una persona i no com un “objecte” de l’empresa, fa que el nivell d’empatia vers l’altra persona o departament canviï en un grau molt alt i sigui molt més fàcil compartir experiències i la cerca de l’objectiu comú, sigui quin sigui el de l’organització per la qual treballes.

Ens hi posem?

T'ha semblat interessant? Comparteix l'article amb els teus contactes!

Comenta aquesta entrada:

Et recomanem×