Un article de
Redacció
El periòdic comarcal líder de l'Anoia des del 1982.
15 d'abril de 2024

En servei la nova variant de Piera (B-224)

La carretera, que ha costat 7 milions, té prop de 2 quilòmetres de llarg i evita que el trànsit passi per dins del nucli urbà

Un article de
Redacció
B-224 Foto: Territori
B-224 Foto: Territori

El Departament de Territori ha posat en servei la variant de Piera (B-224), que permet alliberar el trànsit de dins el cas urbà. Els treballs han comptat amb un pressupost de 7 milions d’euros. La carretera, que té prop de 2 quilòmetres de longitud i 10 metres d’amplada, s’inicia a l’actual B-224, a l’entrada pel costat oest del nucli de Piera, i enllaça amb la rotonda de la carretera B-231. En el seu recorregut, la variant compta amb tres connexions amb Piera -al costat nord, al costat est i al costat sud-. S’ha construït una nova rotonda i també un viaducte a sobre de la riera de Ca n’Aguilera, de 77 metres de longitud.

Segons el conveni formalitzat entre el Departament de Territori i l’Ajuntament de Piera, un cop construïda la variant, la Generalitat traspassarà al municipi un tram de prop de 3 quilòmetres de l’actual B-224 al seu pas pel nucli urbà, atès que passarà a tenir una funcionalitat més local.

La carretera B-224 pertany a la xarxa bàsica de carreteres de la Generalitat i connecta Capellades –a l’entorn de l’Eix Diagonal (C-15)– i Martorell –on enllaça amb l’A-2 i l’AP-7, tot unint altres municipis com Vallbona d’Anoia, Piera, Masquefa, Sant Llorenç d’Hortons i Sant Esteve Sesrovires. En funció del tram, registra trànsits entre els 7.000, els 13.000 i els 30.000 vehicles diaris.

T'ha semblat interessant? Comparteix l'article amb els teus contactes!

Comenta aquesta entrada:

Et recomanem×