Un article de
Redacció
El periòdic comarcal líder de l'Anoia des del 1982.
2 de març de 2022

El canal de WhatsApp de Vilanova ha generat prop de 3.000 interaccions en un any

Un article de
Redacció

Aquesta setmana fa exactament un any que es va posar en funcionament el canal de WhatsApp de l’Ajuntament de Vilanova i que es va publicar la primera alerta. Des d’aleshores s’han donat d’alta 905 persones usuàries, s’han comunicat i resolt prop de 300 incidències i s’han publicat més d’un centenar d’alertes.

El dia 24 de febrer de 2021 es va posar en marxa un nou canal de comunicació entre l’Ajuntament i la ciutadania. Es tracta d’un canal de WhatsApp que incorpora una part d’informació pública que es resol de manera automàtica i una altra part, d’informació d’incidències o de consultes, que comporta la intervenció de personal municipal per a la seva resolució.

Fins aquest dimarts, primer de març, el canal de WhatsApp de l’Ajuntament registra un total de 905 usuaris connectats que han generat 2.900 interaccions i fins a 884 converses.

La bústia de l’Alcaldia ha rebut 61 consultes mentre que la dels regidors n’han registrat 32. Són consultes relacionades amb la prestació de serveis o amb l’organització d’activitats.

Pel que fa a la bústia del veí, s’han rebut 143 consultes, moltes relacionades també amb la gestió municipal, dubtes i consultes sobre tot tipus de temes, especialment sobre la normativa COVID que ha anat variant en els darrers mesos.

La part de comunicació d’incidències ha estat la més utilitzada. En un any, el veïnat ha comunicat a l’Ajuntament  288 incidències, de les quals s’han resolt pràcticament totes. Un 36% de les incidències rebudes estan relacionades amb el mobiliari urbà, un 16% amb la neteja de la via pública; el 9% sobre seguretat, un 7% sobre accessibilitat, i un 6% i 2%, sobre sorolls i contaminació, respectivament. L’altre  24% de les incidències responen a temes diversos.

Una altra part important del WhatsApp de l’Ajuntament és la informació i la comunicació d’alertes. En un any s’han publicat 100 alertes sobre temes diversos: agenda d’activitats, convocatòria de subvencions i ajudes, processos de participació, concursos, campanyes… I també talls de subministraments, tall de carrers, actuacions de manteniment d’arbrat i, evidentment les relacionades amb les restriccions i les mesures sanitàries relacionades amb la COVID.

Cal destacar que totes les consultes que es fan a l’APP les rep personal municipal i que això pot suposar que la resposta no sigui immediata.

Tampoc les que s’efectuen durant el cap de setmana o en època de vacances. En aquests casos, la resposta pot trigar uns dies a gestionar-se. En cas d’urgència cal contactar via telefònica amb la Policia Local que pot atendre les demandes ciutadanes les 24 hores del dia.

T'ha semblat interessant? Comparteix l'article amb els teus contactes!

Comenta aquesta entrada:

Et recomanem×