L’any 1982 la comarca de l’Anoia no tenia cap publicació amb l’objectiu de cobrir informativament la totalitat del seu territori. Igualada comptava en aquells moments amb dues publicacions periòdiques amb uns continguts quasi exclusivament locals. Davant d’aquesta realitat, i a iniciativa d’un seguit de ciutadans, s’impulsa el projecte de crear un mitjà de comunicació independent que arribi a tota la comarca defensant criteris de territorialitat.
Avui La Veu de l’Anoia és el periòdic d’àmbit comarcal més implantat en tota la comarca i punt de referència informativa. Formem part i som membres fundadors de l’Associació Catalana de la Premsa Comarcal (ACPC) i de l’AMIC (Associació de Mitjans d’Informació Catalana) d’on actualment som membres de la junta directiva.
Segons l’OJD, La Veu de l’Anoia és el primer periòdic setmanal en català del país en difusió segons la seva àrea d’influència. Aquest fet fa que aquest periòdic representi per al comerciant una garantia per a la seva inversió en publicitat. La Veu de l’Anoia no és diari d’un dia, és una publicació present a les cases, empreses i comerços durant tota la setmana.
Una de les característiques de la premsa comarcal és la proximitat. Senzillament recollim el dia a dia tenint les pàgines obertes a tothom. És un complement a la premsa d’abast nacional per als lectors que tenen un interès per acostar-se a l’actualitat comarcal.
A més, La Veu de l’Anoia manté estret contacte amb setmanaris de proximitat de les comarques veïnes, així com diaris d’abast nacional, amb qui comparteix continguts. Per exemple, hem col.laborat activament amb el diari “Ara” en la difusió de suplements especials dedicats a la comarca.
Premis
Al llarg d’aquests anys d’història hem fet mèrits per aconseguir alguns premis destacables, gràcies a la feina del dia a dia i a la qualitat dels nostres continguts. Els més importants són:
1993: PREMI AVUI DE PREMSA COMARCAL
1998: PREMI TASIS TORRENT
2013: PREMI MILLOR PORTADA DE LA PREMSA COMARCAL
Som la teva veu, la nova veu
Avui fa més de mig any que va néixer una nova imatge del setmanari que teniu a les mans, i un canvi important en el portal digital de La Veu de l’Anoia. Amb 34 anys de presència a la comarca, i amb més de 1.700 edicions, vam decidir enfilar amb més fermesa el camí, esdevenint la primera empresa de comunicació de l’Anoia que ha combinat el seu model clàssic en paper amb una aposta ferma amb les noves tecnologies. Creiem en els nous models de comunicació, més participatius, més oberts a l’opinió i a tots els ventalls ideològics.
Sense absurdes pretensions de lideratge, amb la garantia que suposa l’experiència forjada en molts anys de comunicació de proximitat, podem dir amb orgull que fa temps que ens hem consolidat com a referent en l’àmbit de la informació a l’Anoia. I ho hem aconseguit gràcies a la confiança dels subscriptors, del lectors i de les empreses comercials que han sabut entendre la importància de la premsa de pagament. I d’un bon nombre de llibreters, que cada divendres tenen cura de fer-vos arribar el vostre exemplar. Sense tots ells no hagués estat possible cap canvi, modest però ferm, per a millorar.
Vam fer un pas endavant i no el vam fer sols. No som una publicació per llegir titulars, ni per oblidar-la en un minut. Precisament per això tenim el deure de complir amb els nostres lectors, exigents, però fidels.
Ens vam proposar aconseguir-ho amb nous col·laboradors, amb més continguts que aporten valor afegit, i obrint, si cal encara més, les nostres portes a tothom, com sempre hem fet.
Des del seu naixement, un llunyà setembre de 1982, La Veu de l’Anoia ha estat sempre una publicació disposada a promoure i defensar la cultura i la tradició catalanes des d’aquest petit racó de país. Des d’aquesta nova veu intentarem fer-ho millor, sense deixar de ser mai #latevaveu.