Un article de
Redacció

El periòdic comarcal líder de l'Anoia des del 1982.

19 de febrer de 2020

20 oportunitats de creixement per al 2020

Un article de

Oriol López
Assessor del creixement i autor del llibre “Creix i Prospera”

Tinc l’honor i el plaer d’haver treballat amb una gran varietat d’empreses durant els darrers 20 anys i, una de les coses que he observat és que el DAFO és una eina equivocada a l’hora de definir una estratègia de creixement per a l’empresa. Aquest sistema, pensat per a avaluar Debilitats, Amenaces, Fortaleses i Oportunitats pateix de tres grans problemes: és massa simple, no avalua quins motors estratègics són més importants per al teu negoci i posa en darrer lloc les oportunitats que tens al davant quan, en realitat, són aquestes les que mouen el món, l’empresa i la vida.

Per això, quan els meus clients em demanen què podem fer durant aquests propers mesos per a millorar els resultats, els animo a fer primer un O. És a dir, a treballar les oportunitats que tenim al davant, de cara a fer un pla de creixement per a l’empresa.

Fa unes setmanes, reunits amb l’equip directiu d’una empresa gironina, vam fer l’exercici d’identificar les principals oportunitats de creixement que teníem al davant, i aquestes són les vint més importants que vàrem identificar i que vàrem posar a debat de cara a convertir l’any 2020 en el millor any que mai hagin tingut.

1. Convertir-nos en un actiu estratègic pels nostres clients, més que en simples proveïdors
2. Crear nous productes i serveis, que ampliïn l’oferta i posin el focus en la innovació
3. Vendre aquests nous productes i serveis a clients actuals, a través de la venda creuada
4. Vendre aquests nous productes a nous clients, millorant la venda proactiva
5. Vendre els productes actuals a nous clients, segmentant i seguint els nostres clients potencials ideals
6. Millorar els productes i serveis actuals, per a fer-los més valuosos pels nostres clients
7. Millorar l’experiència de compra del client, de cara a augmentar-ne la fidelitat i reduir-ne la sensibilitat al preu
8. Posar preus pel màxim benefici, i basats en el valor que aportem i no en el cost que ens suposen
9. Millorar processos comercials, productius i administratius, per a guanyar productivitat i rendibilitat
10. Adquirir negocis ja existents, de cara a créixer de manera exponencial
11. Exportar i buscar nous mercats territorials
12. Escalar el negoci, gràcies a la tecnologia, l’externalització o la logística, per exemple
13. Crear un equip directiu que lideri i prengui decisions importants
14. Implicar l’equip directiu en la definició de l’estratègia, i no només en la seva implementació
15. Enfortir la relació amb els nostres principals clients, per a convertir-los en fans nostres
16. Demanar referències als nostres clients actuals, per a multiplicar el nombre de clients potencials als que ens dirigim
17. Utilitzar la tecnologia per a augmentar la velocitat i la qualitat dels nostres processos
18. Redactar un pla successori per a les persones clau de l’empresa
19. Comunicar al nostre equip la nostra estratègia, per a implicar-lo en l’execució
20. Posar primer allò que consideris més important (salut, família…)

De fet, si t’hi pares a pensar, són moltes les oportunitats de creixement que ens depara l’any 2020 i, per això, cal saber-les identificar, de manera que puguem triar-ne aquelles que encaixaran millor amb les fortaleses de la nostra empresa.

I tu, com vols que sigui l’any 2020?
Vols més ingressos i beneficis? Tenir temps per a tu i els teus? Un negoci més valuós?

T'ha semblat interessant? Comparteix l'article amb els teus contactes!
Comenta aquesta entrada:
Et recomanem×