Aquests dies la premsa ens ha volgut ajudar fent-se ressò de les conclusions de diversos estudis existents sobre la crisi postvacacional. Entre els llistats de mesures a prendre per fer més portable el retorn a la vida laboral, algun d’aquests resums propis d’un text d’autoajuda apuntava: “Intenti trobar un sentit a la seva feina”. Malament, molt malament anem si el sentit de la nostra feina es troba tan ocult que hem de fer un esforç intencionat per detectar-lo.
Aquest estiu hem pogut trobar a les llibreries Responsabilidad social competitiva, de Cristian Rovira, autor amb gran experiència pràctica i coneixement sobre el valor de les empreses més enllà de la seva rendibilitat econòmica. En algun moment de l’obra, l’autor, deixant de banda el concepte de salari monetari, es centra en la riquesa del salari emocional, aquell que enriqueix les persones perquè realitzen activitats amb sentit tant per a ells mateixos com per a les persones i les comunitats en i amb les quals treballen.
David Cos, President d’Escola Sant Gervasi, sccl.President Grup Clade.