L’Ajuntament de la Vila de Piera denuncia públicament la manca de resposta de Telefónica davant diverses incidències greus en el cablejat i les infraestructures de telecomunicacions del municipi, algunes de les quals “comprometen directament la seguretat de veïns i veïnes”.
El cas més urgent fins ara era el del barri del Castell de la Ventosa, on un pal de Telefónica trencat per la meitat, a conseqüència d’un fort episodi de pluja, ha impedit durant més de 3 mesos que es poguessin reprendre les obres d’un mur caigut que afectava un dels dos únics accessos al barri. L’operadora no va reparar la incidència fins a finals de juliol, després de 3 mesos i mig, mantenint bloquejat l’accés i les obres aturades durant tot aquest temps.
Un problema a tot el municipi
L’Ajuntament ha registrat i tramitat desenes d’incidències relacionades amb pals inclinats, cablejat malmès o abandonat, i obstacles que afecten el pas de vehicles pesants com camions de recollida o serveis d’emergència. En molts casos, els cables antics de coure no s’han retirat, tot i haver estat substituïts per fibra, generant acumulacions de cablejat penjant que deterioren l’espai públic i poden representar “un perill per a persones o vehicles.”
Tot aquest seguit d’incidències s’han comunicat a Telefónica per les vies oficials, mitjançant la plataforma d’atenció a municipis, correus electrònics i trucades reiterades. Malauradament, moltes d’aquestes peticions queden sense resposta, es tanquen sense actuació real o no reben cap seguiment tècnic. Davant d’aquest escenari, l’Ajuntament de de la Vila de Piera reclama a Telefónica una actuació urgent i efectiva per retirar o reparar els elements que comprometen la seguretat.
