José Manuel Marín Castillo (AAVV les Comes)
Des de mitjan juny diversos pacients d’aquest CAP no tenen metge de família, la doctora que els atenia es va jubilar i no se n’ha cobert la plaça. En aquesta imprevisió de serveis i desorganització en l’atenció dels ciutadans, les necessitats de consulta mèdica es realitzen per via telefònica, no presencial, amb un professional? (presumpta IA), o d’urgències, en aquest cas, col·lapsant els serveis per les consultes que normalment es realitzen en metge de capçalera.
Al juny en informació del CAP, els usuaris que van preguntar se’ls va indicar que a principis de setembre estaria solucionat; amb data de 6 de setembre no hi ha metge per a aquests pacients i les visites concertades per la Meva Salut amb un metge (al CAP) indiquen “no hi ha disponibilitat” i d’un metge que no en saben ni el nom.
És obligació de la direcció del CAP que en el moment que es jubila el metge de família, s’indiqui als usuaris el nou doctor i no deixar-los sense aquesta atenció mèdica a l’espera de trobar-ne un, aquesta plaça ha d’estar solucionada per als pacients sense esperes.
El metge de família és qui coneix l’historial clínic i diagnostica i tracta les molèsties dels seus pacients, perquè curin en el menor temps possible, realitza l’orientació diagnòstica i remet a l’especialista més idoni per a la malaltia.
Cal una solució immediata al servei de metge de família al CAP NORD. Els pacients no poden estar tres mesos o indefinidament sense un metge de família. És un dret.