20 de juny de 2023

L’ICS Catalunya Central fa balanç de la tasca realitzada el 2022

La Gerència d’Atenció Primària i a la Comunitat de Catalunya Central de l’Institut Català de la Salut (ICS) va celebrar la setmana passada la Jornada Anual 2022. L’objectiu de la Jornada era compartir experiències d’èxit dels equips d’Atenció Primària de la Catalunya Central i fer un balanç de la feina feta durant l’any 2022 i, així com posar en relleu els reptes de futur del sistema sanitari català. Hi han participat uns 200 professionals de tot el territori.

Durant el 2022, els equips de l’Atenció Primària i a la Comunitat Catalunya Central (APiCCC), que atenen una població de 426.081 habitants, s’han ampliat amb la incorporació de nous perfils professionals (referents de benestar emocional, nutricionistes, higienistes i fisioterapeutes) i ha posat en marxa accions de millora, com la renovació de les centraletes telefòniques i la creació de les agendes administratives.

La benvinguda a la Jornada va anar a càrrec de l’exgerent de l’APiCCC Anna Forcada; de la gerent actual, Núria Prat, i del director gerent de l’ICS, Xavier Pérez; també va comptar amb la intervenció de la gerent de la Regió Sanitària de la Catalunya Central, Alba Oms. El director de l’ICS va recordar que “estem en un moment de reptes” perquè “se’ns ha encarregat ajudar en la transformació del sistema sanitari per aconseguir que sigui garantista, públic, de país i de qualitat. I ho farem junts”. Pérez va dir també que quan es parla d’Atenció Primària, a banda d’accessibilitat, també “hem de parlar de qualitat, resolució, innovació, docència i recerca”.

Per la seva banda, Forcada, que va ser gerent de l’ICS a la Catalunya Central des del 2019, va destacar la feina feta durant aquests quatre anys en què la pandèmia ha sacsejat el sistema sanitari: “És important fer una valoració de la feina feta per tal de mirar el present i orientar-nos cap al que demana la ciutadania i els companys professionals, intentant donar sempre el millor servei a la població”. Forcada també va fer un agraïment explícit a la tasca diària dels professionals.

La nova gerent, la metgessa de família Núria Prat, fins ara directora d’Atenció Primària de la Gerència Territorial Metropolitana Nord de l’ICS, va definir els professionals de l’Atenció Primària amb quatre conceptes: proximitat, expertesa, confiança i respecte. Va reclamar una “organització centrada en el pacient”, i va reivindicar que “Catalunya Central som el cor de Catalunya i l’Atenció Primària ha de ser el cor que fa bategar el sistema”.

Després d’un balanç de l’any en format audiovisual, es van dur a terme quatre taules de debat en què diversos professionals van compartir la seva experiència en innovació, recerca i docència; en accessibilitat; sobre l’agenda social i sanitària; i també sobre salut comunitària.

El director de Recursos i Suport de l’APiCCC, Vicenç Fenollar; la gerent Núria Prat i la directora d’Atenció Primària del Departament de Salut, Núria Nadal, van cloure la Jornada agraint la tasca realitzada a tots els professionals del territori. Nadal va encoratjar els assistents a “continuar treballant i difonent els projectes que heu fet realitat” i, finalment, Prat va acabar: “En equip construïm el futur, som una organització de coneixement i compartir-lo és imprescindible”.

Comparteix l'article:

Comenta aquest article:

L'Enquesta

Penses que a Igualada hi ha bona oferta d'oci nocturn els mesos d'estiu?

Ja no s'accepten vots en aquesta enquesta

Et recomanem