El centre també reconeix que “possiblement haurem de fer d’aquí un temps una anàlisi profunda i autocrítica de com s’han pres les decisions que hem pres, a mida que evolucionava la crisi, però també pensem que ara no és el moment de fer demagògia i encendre un debat que no ens porta enlloc. Ara únicament mirem per cuidar de la gent, que és el que toca”, diu l’organisme públic, en referència a una informació de Veuanoia.cat que resumia les declaracions del cap d’urgències de l’Hospital en el programa “30 minuts” de TV3, en el qual afirmava que, malgrat els requeriments a l’inici de la crisi, es negaven les proves de Covid-19.
Alguns dels errors ja van ser indicats pel metge d’Urgències de l’Hospital David Roncero en una carta a La Vanguardia, fa dues setmanes: “Des de l’inici del brot molts treballadors d’UCI reclamàvem la possibilitat de realitzar la PCR a pacients amb clínica suggestiva, sempre denegats per Epidemiologia. I aquest probablement és l’origen del brot, un pacient ingressat amb coronavirus sense ser diagnosticat. Respecte a la situació actual, hi ha decisions que s’haurien de prendre sense dilació, que depenen de polítics i alts tècnics sanitaris, que no s’estan prenent i que ocasionaran un elevat nombre de morts”.
El CSA conclou que “aprofitem un cop més per agrair a tot el personal, assistencial i no assistencial, per l’esforç que estan fent aquests dies i, que no cal dir, ja esperàvem, coneixent la qualitat humana i professional dels nostres equips. Agrair a tots els voluntaris i voluntàries que ens ajuden a tirar endavant i a tota la ciutadania pel seu suport i reconeixement. A tots els agents públics que ens han mostrat la seva estima i ens ajuden, i a totes aquelles iniciatives individuals i col·lectives que ens fan arribar donatius, materials, etc. Als organismes públics, etc… Només podem dir GRÀCIES!”
L’Hospital diu que, a l’inici de la crisi, no podia autoritzar tests del Covid-19 als pacients

El + llegit





Més noticies



