10 de setembre de 2020

Les activitats extraescolars, entre la incertesa i les mesures de seguretat

Les activitats extraescolars, vitals per a la conciliació de les famílies, així com per al desenvolupament mental i físic dels nens, estan en el punt de mira amb el retorn a les aules. Amb l’imminent inici de curs escolar, aquestes activitats que milloren el nivell educatiu, les relacions interpersonals i augmenten la motivació dels alumnes, corren especial perill a causa de la Covid-19.

Les activitats extraescolars són fonamentals per completar el sistema educatiu actual. Aprendre disciplines, com la música o l’esport, des d’edats primerenques, augmenta l’autoestima dels alumnes ja que desenvolupen qualitats personals.
Proporcionar als petits les eines adequades perquè desenvolupin les seves capacitats cerebrals i creatives al màxim, els garantirà beneficis al seu benestar emocional, sobretot, ara que són més necessaris que mai.

La incertesa que regna aquest curs per la Covid-19 s’estén també a les classes extraescolars, que no només suposen una activitat lúdica per als alumnes, sinó també un recurs essencial de conciliació per a les famílies, però sobre les que hi ha dubtes sobre com es portaran a terme.

El Govern assenyala que els alumnes només acudiran a activitats extraescolars si es poden garantir les mesures de seguretat acordades amb les comunitats per evitar els contagis en els centres.

Però la presidenta de la Confederació Espanyola d’Associacions de Pares i Mares d’a l’Alumnat (Ceapa), Leticia Cardenal, assegura a Efe que, a nivell general, “la cosa està complicada perquè les administracions no es volen arriscar i no posaran facilitats”, tot i que això és diferent segons en quines comunitats autònomes. Tot i això, és segur que hi haurà mesures molt estrictes de control.

Ajuda a la conciliació
La Ceapa sempre ha mantingut, prossegueix Cardenal, que les extraescolars són “per ajudar a conciliar més enllà que el nen pugui fer coses que li agraden”, de manera que si no es posen en marxa serà “un contratemps” i “dificultarà molt “el dia a dia de les famílies. De moment, però, a Catalunya tot sembla indicar que aquestes activitats es faran, sota un protocol molt estricte i a disposició dels promotors d’aquestes activitats.
Les extraescolars són serveis que en els col·legis públics són contractats per les associacions de mares i pares d’alumnes, les Ampes, que en alguns casos ja estan informant els pares que a el menys a el principi de curs no es van a realitzar, però d’altres ja han contractat els serveis i confien que puguin començar. La majoria de les activitats, però, són en clubs esportius i en empreses privades, moltes d’elles amb forma d’acadèmies.

Adaptació als protocols
Diverses empreses consultades per La Veu afirmen que “clar que hi ha preocupació” entre famílies i direccions de centres pel coronavirus, però “portem mesos preparant i adaptant als protocols de seguretat, perquè la demanda continua sent la mateixa”.

Les famílies necessiten aquests serveis, que són “essencials” per a la vida d’un centre escolar i les acadèmies, i també perquè els pares concilien amb els seus treballs.
Al mateix temps, recorden, que “portem des de març esperant que ens permetin prestar serveis i hem muntat campaments d’estiu que s’han realitzat amb èxit i sense cap positiu”. També “hem adaptat els serveis per als escenaris establerts per la conselleria d’Educació per a complir amb les ràtios i amb els protocols de seguretat”.

Comparteix l'article:

Comenta aquest article:

Et recomanem