La icònica marca de moda femenina igualadina sita murt/, ha tornat a les passarel·les en motiu de la 33a edició de la prestigiosa 080 Barcelona Fashion. Un retorn que coincideix amb una fita significativa en la història de la marca, ja que celebra un segle de creativitat i innovació al món de la moda.
La passarel·la ha esdevingut escenari de celebració i homenatge a la trajectòria de sita murt/, que durant un segle ha estat sinònim d’estil, elegància i avantguarda al món de la moda femenina. Aquest retorn marca un nou capítol a la història de la firma, reforçant la seva posició com a referent indiscutible de la moda en punt, tant a escala nacional com internacional.
La col·lecció “100 anys teixint el futur”, que s’ha presentat aquesta tarda a la 080 Barcelona Fashion, mostra l’essència de sita murt/, fusionant la innovació contemporània amb la tradició artesanal que tant ha caracteritzat la marca des dels seus inicis; dissenys únics, teixits d’alta qualitat i talls impecables que reflecteixen una visió avantguardista, herència de la dissenyadora Sita Murt.
El punt se situa al centre d’aquesta col·lecció, on la barreja de fils i textures dóna lloc a peces d’alta qualitat. L’aplicació de les millors llanes mohair i baby alpaca, contrastades amb fils de viscosa raió i alumini, així com poliamides gairebé transparents, aporta una riquesa visual que es materialitza en la combinació de matèries, donant com a resultat peces elaborades amb tècniques com la intarsia i el flechage.
Sita Murt/
Fundada el 1924 amb seu a Igualada, un dels cors del tèxtil, Sita Murt/ és una firma icònica dins de la moda femenina especialitzada en el gènere de punt. Va començar sent una companyia industrial fins que a la dècada dels 80 es va transformar en una firma de moda de la mà de Sita Murt, dissenyadora i empresària, qui va agafar les regnes de la companyia. L’empresa inicia el 2021 una nova etapa sota la direcció de la seva nova propietària, Montserrat Figueras, que aposta fermament pel rellançament i reposicionament de la marca. Amb el focus posat en la internacionalització i operant en més de 350 punts de venda al canal multimarca, la companyia compta actualment amb una xarxa de 9 botigues pròpies i venda en línia.