Divendres 22 de febrer s’inaugurava la 7a edició de FineArt Igualada, al Museu de la Pell d’Igualada. El festival de referència que omple durant 24 dies la ciutat amb exposicions de fotògrafs d’arreu. L’acte inaugural va comptar amb la presència de diferents autoritats, tant territorials com locals, encapçalades pel regidor de promoció cultural, Pere Camps, i el director de FineArt Igualada, Ramon Muntané.
FineArt Igualada és un esdeveniment de fotografia que reuneix les obres de fotògrafs de Catalunya, tot l’Estat espanyol, així com d’autors internacionals. Aquesta edició compta amb 54 exposicions que faran d’Igualada la capital de la fotografia del 22 de febrer al 17 de març.
El director de Fineart Igualada, Ramon Muntané, va donar el tret de sortida als 22 dies de festival fotogràfic, donant les gràcies a tots els assistents i sobretot als fotògrafs que confien en aquest festival i el fan créixer. En una edició plena de novetats com la nova sala, l’església de les josefines o l’acord amb la ONCE amb la fotògrafa Carme Ollé. Però sense dubte el més rellevant són el nombre d’exposicions, arribant a les 54 exposicions per gaudir i mirar-les amb calma i delicadesa.
En el seu discurs, el regidor de promoció cultural, Pere Camps, remarcava la importància del festival, de la seva continuïtat i de l’aposta ferma que des de l’ajuntament se’n fa. Tot un repte que es va emprendre al 2012 de la mà de l’Ajuntament d’Igualada i l’Agrupació Fotogràfica i, que avui és un referent nacional. Camps remarcava la feina de tota l’organització i de la brigada de l’ajuntament per la feina que desenvolupen.
Fins el 17 de març, la ciutat d’Igualada serà una gran exposició que acollirà més de 1.000 fotografies. Durant 24 dies la ciutat gaudirà d’una mostra dels treballs de trenta-set
fotògrafs d’arreu del món, deu escoles de fotografia, els guanyadors de quatre premis i les
fotografies de dos col·lectius. A més a més, s’ofereixen altres activitats culturals entorn de la temàtica: visites guiades, xerrades i tallers de fotografia per a adults i nens. Tot un espectacle pensat per a gaudir de la fotografia en totes les seves vessants.
Seguint la línia de les passades edicions, FineArt Igualada opta per la difusió de l’esdeveniment a través de les xarxes socials. Així, el festival comunica totes les novetats tant de participants com el programa d’activitats a través de les plataformes Facebook, Twitter – @fineartigualada i Instagram – fineartigualada – (podeu etiquetar les fotos amb el hashtag #Fineart19). També podeu accedir a tota la informació a través de la web: www.fineartigualada.cat