Els medicaments els jutgem pel seu aspecte, els tractem amb respecte, però ni cas del seu prospecte

12 d'agost de 2023

Quan adquirim un medicament, aquest s’acompanya d’un full amb un seguit d’apartats relacionats amb el maneig del mateix medicament el cap baix necessitem uns 20 minuts per fer una lectura amb capacitat de comprendre els coneixements en ell amagat.

Per fer una lectura transversal cal un parell de minuts, però el resultat acostuma a ser més incert. Depèn molt de la nostra actitud. El comportament sol ser diferent si és un tractament agut o habitual. En el primer cas sol haver-hi més interès.

L’habitual és no dedicar-hi massa temps perquè acceptem resignadament el nostre destí. A vegades és a l’inrevés, fem una lectura apassionada buscant quant ens perjudicarà aquell tractament.

És font d’energia la informació?…
No és el mateix informar que comunicar. No és el mateix informar-se que comunicar-se.
El més important per comunicar és sintonitzar el canal. La comunicació és bidireccional, som a la vegada emissor i receptor.

Quan llegim sense prejudicis, amb una certa curiositat respecte al que ens expliquen, com quan llegeixes de vacances perquè et ve de gust, és quan no et fa mandra llegir el que no acabes d’entendre. I ÉS ALESHORES QUAN ET CONVERTEIXES EN UN EMISSOR RECEPTOR.

Quan per un problema de salut ens adrecem a la Farmàcia per comprar directament sense passar pel metge, sempre podem ampliar el ventall d’opcions per a l’autocura si preguntem. Els medicaments fabricats a tal efecte porten un prospecte pensat per afavorir l’ús correcte per a símptomes menors i tractaments curts.

Cal recordar que la informació rellevant ja ha de venir del metge. Un cop arribem a la Farmàcia podem comunicar-nos en el moment de la compra o en diferit. Si tenim dubtes un cop a casa poden tornar a la Farmàcia o trucar per verbalitzar el problema i cercar informació contrastada. En pacients habituals fins i tot és bo que el farmacèutic en MEDICACIONS COMPLEXES o casos dificultosos ofereixi de trucar per veure, si un cop a casa, tot és correcte.

Els farmacèutics hem d’assegurar que el pacient ha comprès les indicacions del metge i resoldre els dubtes que apareguin a l‘ampliar els detalls. Els pacients han de conservar un dubte raonable respecte a la informació nova que van aconseguint sobre el seu problema de salut; és bo no donar res per sabut i assolir un nivell de comprensió més alt a mesura que anem patint problemes de salut. Que el que és urgent no avanci l’important és el que hem d’assolir. L’aspecte pot enganyar però si actuem amb respecte davant els problemes de salut i ens cal un medicament, una bona lectura d’estiu del prospecte ens pot ajudar.

Comparteix l'article:

Deixa un comentari