Un article de
Redacció

El periòdic comarcal líder de l'Anoia des del 1982.

26 de maig de 2020

Els diaris de paper no transmeten el coronavirus

Un article de

Darrerament hi ha hagut algun estament que ha prohibit que hi hagi diaris i revistes en sales d’espera i consultes públiques, justificant que poden ser un possible transmissor del Covid-19. Tant l’Organització Mundial de la Salut (OMS) com els principals instituts científics i virològics de referència internacional han dit que el contagi a través de mitjans impresos és insignificant i que per tant és negligible considerar-los com un potencial transmissor del coronavirus. La seva elaboració passa per totes les mesures de control de salubritat i es fa sobre paper, que és una superfície porosa. A més l’AMI (Associació de Mitjans d’Informació) ha dit que no hi ha hagut cap cas de contagi a través del paper de diaris i revistes.

Rentar-se les mans sovint impossibilita la transmissió per contacte, ja que la pell és una barrera infranquejable i els virus només accedeixen al cos a través de les mucoses, vies respiratòries, boca, ulls, ferides, etc. El paper és molt menys transmissor que el fet de sortir al carrer i de tocar qualsevol cosa, la roba, envasos, paqueteria, menjar-se un gelat o prendre un cafè en espais oberts. En definitiva, la possibilitat d’infecció és ínfima.

Els nostres mitjans són una eina indispensable de comunicació i de cohesió del territori. Hem de respectar-los i preservar-los. Atiar la por només serveix per reprimir una veu indispensable per estar informats.

T'ha semblat interessant? Comparteix l'article amb els teus contactes!
Comenta aquesta entrada:
Et recomanem×