El màrqueting conversacional i el per què del seu èxit

20 de setembre de 2023

El màrqueting conversacional es refereix a una estratègia de màrqueting que se centra a establir i fomentar converses bidireccionals entre una empresa i els seus clients o prospectes. En lloc d’utilitzar mètodes de comunicació unidireccionals, com poden ser els anuncis publicitaris o els correus electrònics massius, el màrqueting conversacional es basa en la interacció directa i personalitzada amb els usuaris.

L’objectiu principal del màrqueting conversacional és brindar una experiència més pròxima i personalitzada als clients, la qual cosa ajuda a construir relacions sòlides i duradores. Es basa en la idea que les persones prefereixen interactuar amb les empreses de manera similar a com ho fan amb els seus amics o familiars, a través de converses naturals i significatives.

Les eines i tecnologies emprades en el màrqueting conversacional inclouen xatbots, assistents virtuals, missatgeria instantània i xarxes socials. Aquestes plataformes permeten a les empreses comunicar-se de manera eficient i en temps real amb els usuaris, respondre preguntes, brindar assistència i recopilar informació rellevant sobre els clients.

El màrqueting conversacional s’ha tornat especialment rellevant amb l’auge de la intel·ligència artificial i l’aprenentatge automàtic, ja que aquestes tecnologies permeten a les empreses automatitzar i escalar les interaccions conversacionals, al mateix temps que brinden una experiència personalitzada i contextualitzada.

Comparteix l'article:

Deixa un comentari