La Coll@nada presenta el seu cartell i programa de la Festa Major amb un fort sentit crític

28 de juliol de 2016

IMAG0058El passat dimecres a les 8 del vespre a la plaça Pius XII la Collanada va presentar com cada any el programa alternatiu de la Festa Major d’Igualada, amb algunes novetats.

En el programa d’aquesta nova edició es mantenen les activitats ja habituals que l’entitat igualadina ha implantat a la ciutat. Des dels Jocs Bèsties al Rec, el Fes-te el dinar, la Cigronada o la Tria de l’Hereu i la Pubilla. Ara bé, també hi ha algunes activitats noves com la rebuda popular amb passacarrers del patró de la cituat, Sant Bartomeu, una edició del No em toquis els ous per la mainada i també una baixada popular cap al Rec.

Cartell
cartell collonEn l’edició d’aquest any, els organitzadors van decidir fer més d’un cartell, això sí seguint tots una mateixa línia. Durant l’acte no es veia cap cartell per enlloc, però quan va tocar, els joves que participaven en la presentació van aixecar els 8 cartells que conformen aquesta sèrie. El disseny final es va escollir de manera participativa, per tant, tothom hi podia dir la seva tant en aspectes tècnics com de contingut. Ara bé, els qui van plasmar les idees al cartell van ser els alumnes de l´Escola d’Arts Gaspar Camps Arnau Garcia i Marc Orgaz en col·laboració

cartell colloamb el dissenyador Jaume Enrich de l’estudi Sendra & Enric. Per fer una pinzellada en aspectes tècnics, cal dir que es va utilitzar la fotografia com a tècnica base, amb els seus retocs. Des de l’estudi Sendra & Enric van explicar que se sentien molt satisfets de poder ajudar al jovent igualadí.

 

 

“Igualada per a qui la festeja”

Una altra novetat és l’augment de l’esperit crític que volen donar-hi a la festa, segons ells “a la campanya d’aquest any s’ha volgut introduir un eix encara més crític per fer de la Festa Major un espai que hi tingui cabuda tothom”. També van expressar el seu desacord amb el model de ciutat, que diuen que s’ha convertit en una ciutat de consum, una ciutat “marca”, en què l’ocupació de l’espai públic queda cada cop més reduit per culpa d’aquest model de consum. Defensen que el carrer ha de ser un espai per a què la ciutadania pugui desenvolupar activitats de manera lliure. En aquest sentit s’ha creat l’eslògan d’aquest any: “No som una marca, Igualada per a qui la festeja”.

IMAG0053“No és no”

Seguint una mica en aquesta línia de l’esperit crític, la Collanada va tornar a exposar el seu protocol contra les agressions sexistes durant la Festa Major. Aquest any ha estat ampliat i s’ha potenciat la prevenció. Per a crear aquest protocol, asseguren que “diverses dones han fet un grup de treball des de fa mesos” per tal de fer-lo legítim. També van assegurar que volen que la forma de relacionar-se a les nostres festes sigui lliure, creuen que les festes són un bon lloc per prendre consciència. Ara bé, també van reconèixer segons ells que les festes potencien les agressions masclistes, ja que l’alcohol, les drogues, la música alta i la multitud generen facilitats.

Alguns punts destacats del protocol són els següents: “res no justifica una agressió masclista, no es qüestiona el relat ni l’actuació de la persona que s’ha sentit agredida o si necessites suport adreçat a les persones amb braçalets liles”. En referència a aquest últim punt, la Collanada posa a disposició de qui ho vulgui aquest servei de braçalets liles. Es tracta d’unes persones que durant la festa els portaran i ajudaran a solucionar el conflicte que sigui, van assegurar que fins i tot si calia fer-lo fora de l’espai es faria.

Comparteix l'article: