La principal novetat d’enguany ha estat el canvi de format: de una fira amb expositors ha passat a unes jornades que es centraven en els Pitchings, presentacions en petit format, i els Workshops, sessions de treball. Per a l’organització, l’entitat disseny=Igualada, aquest nou format ha complert l’objectiu d’aconseguir que ambdues parts es comuniquessin i debatessin sobre els temes que es presentaven. “Considerem que aquest format ha servit per intensificar el debat i el punt de trobada, que era el que ens interessava. Per això, de cara l’any vinent treballarem per tornar a tenir Jornades IDEA amb el mateix format”, declara Pep Valls, director de les jornades.
Encara que també reconeix que de cara a les pròximes edicions han d’arribar a més empresaris. “Hem d’aconseguir que tots els sectors de tots els indrets de l’Anoia en siguin partícips”, expressa el director.
Tot i axí, l’organització valora com un èxit la xifra 230 participants als Pitchings i Workshops, fins on es van desplaçar des de Barcelona un nombrós grup d’alumnes de l’Escola Elisava, de l’Institut Europeu del Disseny i l’escola de disseny Eina. També hi van participar alumnes i professorat de l’Escola d’Art Gaspar Camps d’Igualada.
En les Jornades IDEA, que van tenir lloc a l’Adoberia Bella d’Igualada i al Campus Motor de Castellolí, s’hi van debatre temes com la impressió 3D, la cooperació internacional, la cuina, el motor o la pell. La part del programa que va despertar més interès va ser el Workshop de la pell, on hi van participar més de 40 persones.
Tanmateix, IDEA compta amb la col·laboració de la Unió Empresarial de l’Anoia, Fira d’Igualada, el Campus Motor de l’Anoia, Escola d’art Gaspar Camps i Igualada Leather Cluster Barcelona.