En els darrers temps m’estic adonant del valor econòmic que té un tovalló de paper, i no és poder signar contractes milionaris amb futurs jugadors de futbol!
Part de la meva feina és relacional i en força trobades informals t’adones que a mida que avança la conversa, el teu interlocutor es va esplaiant fins el moment que et fa saber alguna o algunes de les problemàtiques de la seva empresa. Amb la meva experiència puc afirmar que al final, tot i la frase “nosaltres som diferents”, les causes que provoquen els comentaris són similars i poquetes.
És en aquest moment que, sense voler, surt la vena de consultor i és quan agafo el primer paper que tinc a mà, generalment un tovalló de paper, i començo a estructurar i explicar algunes de les idees que poden solucionar determinades problemàtiques.
En definitiva, un tovalló de paper (i l’esquema dibuixat) conjuntament amb una bona dosi d’enginy i disciplina, està clar que aporten valor a l’organització.
I com a mostra del que acabo de comentar, teniu el llibre d’en Dan Roam on precisament fa referència a la potència d’esquematitzar i pintar problemes com a primer pas per a resoldre-les.
Cesc Alcaraz, Economista, soci-director FeedBackGround