Un article de
Gemma Castillo
Mentora de dones emprenedores
7 d'agost de 2024

No a la multitasca: Consells d’organització i productivitat

«La multitasca no només afecta la qualitat del treball, sinó també la teva salut mental. El constant canvi de tasques pot provocar una sobrecàrrega mental, estrès i ansietat.»

Un article de
Gemma Castillo

La multitasca és com aquell bufet lliure on creus que pots menjar de tot, però acabes amb mal de panxa i sense gaudir de cap plat. Et sona familiar? Deixa’m que t’expliqui per què hauries de dir adeu a la multitasca i com organitzar-te millor per ser més productiva (i de pas, menys estressada).

La trampa de la multitasca

Fer diverses tasques al mateix temps pot semblar una bona idea, però és com intentar fer malabars amb plats de ceràmica: a la mínima, et cau tot. La nostra atenció es fragmenta i el cervell va com un pollastre sense cap, d’una cosa a una altra.

Quan intentem fer massa coses alhora, és molt fàcil cometre errors. La qualitat del nostre treball cau en picat perquè no estem dedicant prou atenció a cada tasca individual i això és com intentar cantar i ballar alhora sense haver assajat: un desastre!

La multitasca no només afecta la qualitat del treball, sinó també la teva salut mental. El constant canvi de tasques pot provocar una sobrecàrrega mental, estrès i ansietat. I no crec que vulguis sentir-te com una olla a pressió a punt d’explotar, oi?

Com acomiadar-te de la Multitasca

  1. Prioritza
    Fes una llista de tasques diàries i ordena-les per importància. Enfoca’t a completar una tasca abans de passar a la següent. Com diu la meva iaia: “No deixis per a demà el que puguis fer avui”. O almenys no ho deixis a mitges!
  2. Tècniques de gestió del temps
    El mètode Pomodoro, per exemple, t’ajuda a treballar en intervals de temps definits amb petits descansos entre ells. Aquesta tècnica millora la concentració i et dona una excusa perfecta per fer una pausa per al cafè.
  3. Fora distraccions
    Identifica què et distreu i intenta eliminar aquestes distraccions mentre treballes. Tanca les pestanyes del navegador que no necessitis (sí, WhatsApp pot esperar), posa el teu telèfon en mode silenci i crea un ambient de treball lliure d’interrupcions.
  4. Sí a les rutines diàries
    Tenir una rutina diària t’ajudarà a establir un ritme de treball constant i a reduir la necessitat de canviar entre tasques. Això pot incloure horaris específics per revisar correus electrònics, treballar en projectes importants i fer descansos. És com tenir una coreografia ben assajada.
  5. Digues NO
    És fonamental aprendre a dir no a tasques addicionals que no són urgents o importants. No et preocupis, el món no s’acabarà si no dius SÍ a tot. Això et permetrà centrar-te en el que realment importa i mantenir la teva càrrega de treball manejable.

La multitasca pot semblar una forma eficient de treballar, però en realitat, és com intentar conduir amb els ulls tancats: perillós i poc efectiu. Adoptant tècniques d’organització i gestió del temps, pots millorar el teu enfocament i la qualitat del teu treball. Digues no a la multitasca i descobreix com una major concentració pot transformar el teu dia a dia (i estalviar-te mals de cap).

T'ha semblat interessant? Comparteix l'article amb els teus contactes!

Comenta aquesta entrada:

Et recomanem×