20 de juny de 2025

La menopausa sota el focus: un enfocament integral per transformar cos i pell

5 minuts
Estètica avaçada Silvia Giralt

Autora: Sílvia Giralt.

Què passa al cos d’una dona quan arriba la menopausa? Sílvia Giralt, esteticista referent en bellesa integrativa, explica per què és crucial tractar aquesta etapa des d’una visió global que uneixi hàbits saludables i tractaments personalitzats per acompanyar cada transformació.

La menopausa és una etapa de transformació profunda a la vida de la dona. Més enllà de la desaparició del cicle menstrual, el cos experimenta una sèrie de canvis hormonals que afecten la pell, el metabolisme i el benestar general. Sílvia Giralt, esteticista amb més de 30 anys de trajectòria i fundadora del Centre d’Estètica Avançada Sílvia Giralt, defensa que per tractar tots aquests canvis cal un mètode holístic, que tracti la bellesa d’una forma integral, és a dir des de diversos punts diferents per aconseguir un benestar real. L’experta en estètica explica com és la pell i el cos en aquesta etapa inevitable de la dona i per què és tan necessari aquest mètode holístic.

Pell a la menopausa: com l’afecta aquesta etapa

Tal com indica Giralt, “amb el pas del temps la renovació cel·lular cada vegada és menor, la qual cosa amb la perimenopausa i menopausa s’agreuja i en conseqüència la producció de col·lagen i elastina disminueix. Això es veu reflectit en què la pell és cada vegada menys elàstica i es formen arrugues més pronunciades. En el cas del rostre, es percep un menor volum en zones fonamentals com les galtes i sota els ulls, de manera que dona una imatge més caiguda. Tampoc ajuda que la capacitat de la pell per retenir aigua es redueixi, cosa que, si es combina amb la visió de rostre caigut, potencia aquesta imatge de cansament”. D’altra banda, “pel que fa a la pell de la resta del cos, aquesta pèrdua de la producció de col·lagen i elastina es veu reflectida en cel·lulitis i una major flacciditat en zones com la cara interna de les cuixes, els glutis, l’abdomen o els braços”, afegeix.

Addicionalment, el to de la pell també tendeix a canviar i ocasiona un augment de la hiperpigmentació. “El motiu és que els estrògens tenen un paper crucial en l’equilibri dels melanòcits, les cèl·lules encarregades de produir melanina. En disminuir aquesta hormona es provoca una producció irregular de melanina, cosa que ocasiona taques fosques, i al que hem de sumar la reducció de col·lagen que torna a la pell més vulnerable, agreujant la hiperpigmentació”, explica Sílvia.

Quatre punts a seguir per aconseguir més benestar durant la menopausa

L’esteticista esmenta que és important tenir en consideració que “durant la menopausa s’alenteix el metabolisme, per la qual cosa en aquesta etapa potenciar l’eliminació de toxines és fonamental. Per això el drenatge limfàtic és clau, cosa que aconseguirà desinflamar-nos i millorar la circulació sanguínia. La combinació de tècniques manuals i tecnologia avançada és molt beneficiosa, per exemple, un tractament amb el que aconseguiríem això és el nostre massatge d’autor Body Svelte”, explica Giralt.

Així mateix, “en aquesta etapa de la vida de les dones s’incrementa l’acumulació de diferents tipus de greix sobretot en abdomen, braços, glutis, malucs i zona baixa de l’esquena”, esmenta l’esteticista. “Per reduir-la els làsers de díode d’alta i baixa intensitat amb efecte lipolític juntament amb ones de xoc i ultrasons són de gran eficàcia. Per exemple, una aparatologia amb què treballaríem això és el Làser Zerona, el qual no només és beneficiós perquè redueix el greix, sinó també a més redueix el colesterol, els triglicèrids i prevé de problemes cardiovasculars, afegeix.

No obstant això, la Sílvia ressalta que és fonamental complementar els tractaments reductors amb tècniques remodeladores, “en augmentar la flacciditat del teixit, el nostre objectiu en cabina serà estimular l’estimulació de col·lagen i elastina per així tractar diferents tipus de cel·lulitis com l’edematosa o la fibrosa. Per exemple, un gran mètode és la combinació d’aparatologia octopolar, monopolar i tripolar amb radiofreqüència i vacuum”.

Per últim, l’esteticista afirma que no podem oblidar-nos de la tonificació, “en aquesta etapa la manca de to muscular i la pèrdua de densitat òssia, juntament amb els dolors musculars que l’acompanyen són molt característics. Per això, serà de gran ajuda l’ús de dispositius d’activació muscular com l’electromagnetisme focalitzat i ones EMS, que no només ens ajuden a tonificar, sinó que també ens ajudaran a estar més relaxades”, detalla l’esteticista.

La clau de la cura durant la menopausa

Cada dona és diferent, de manera que la clau a l’hora de fer un tractament és una valoració inicial. Per aquesta raó el diagnòstic integratiu del Centre d’Estètica Sílvia Giralt es divideix en tres fases, “primer, es realitza un escàner d’anàlisi facial on s’observa l’oxidació de la pell, és a dir les taques cutànies; la glicació i l’estat de les arrugues. Després analitzem l’estat del cos a través d’una bioimpedància per detectar la inflamació silenciosa, avaluar els canvis en el metabolisme i si s’augmenta o es perd pes, i saber si la insulina aquesta alta, igual que el colesterol i altres indicadors endocrins. Finalment, es realitza una fotografia corneal on aconseguim mesurar el cortisol i el seu impacte en la salut, al mateix temps que el nivell de degradació del col·lagen a nivell global i la densitat tissular”, explica Sílvia.

Tot i això, la funció de l’esteticista no es limita a les cabines, “es crea un protocol personalitzat basant-se en tres pilars fonamentals, nutrició conscient, nutricèutics i dermocosmètics. Això és important perquè per notar un canvi real els hàbits saludables que inclouen l’alimentació, suplements, exercici i la constància en la cura de la pell és fonamental per aconseguir canvis reals” informa la fundadora del centre.

T'ha semblat interessant? Comparteix l'article amb els teus contactes!
Comenta aquesta entrada:
Et recomanem×

Registre de nou jugador / jugadora

Selecciona l'Avatar que més t'agradi.

Dades bàsiques.

Google reCaptcha: clau de lloc no vàlida.