S’ha decidit penalitzar, fins i tot criminalitzar, els que tenen o tenim cotxes vells i que possiblement el poder econòmic no permet adquirir-n’he un de nou cada cinc anys ja que a molts els hi cal el vehicle per desplaçar-se els llocs de treball. Aquesta proposta de penalitzar els cotxes, i dic cotxes per que només afecta a aquest vehicle i no camions i furgonetes velles, és el més fàcil i ràpid per l’administració i que l’hi comportarà menys problemes a l’hora de reduir la contaminació. Per contra, l’administració no vol entrar a lluitar, de veritat, contra l’ús no sostenible dels vehicles.
Hi ha un seguit de mesures com és fomentar la reducció i l’ús racional dels vehicles dins les nostres ciutats. Un exemple el podem trobar un matí, migdia o tarda davant les escoles, i en els festius en els llocs d’esbarjo on hi ha molta gent que és desplaça en vehicle i que perfectament ho podrien fer a peu, amb bicicleta, etc. Aquí som els usuaris els que hem de conscienciar-nos del canvi amb un ús més racional i sostenible del vehicle.
L’administració també haurà de començar a plantejar-se un canvi molt important amb el transport públic, habilitant línies als polígons industrials, adaptant-los a les necessitats. També una millora del transport públic, tant dins les nostres ciutats com entre elles, amb uns horaris més adaptats a les necessitats i no cal dir que econòmicament haurien de ser molt més viables. No cal dir-vos que aquesta actuació segurament comportaria molts “problemes” a l’administració a l’hora de dur-la a terme.
Els horaris de treball amb l’implementació de la jornada laboral intensiva i que evitaria molts desplaçaments. Treballar de 08:00 a 13:00 i de 15:00 a 18:00 representa un total de quatre desplaçaments. Si s’implementés la jornada intensiva de 07:00 a 15:00 és reduiria l’ús del vehicle i la contaminació. Aquí caldria un acord entre treballadors, empreses i administracions.
Les competicions amb cotxes i motos són també un focus de contaminació força important, el transport amb avió, la compra de productes de proximitat, etc…, són molts els punts on és pot treballar per evitar la contaminació, no només a les nostres ciutats, si no arreu, ja que l’ús dels combustibles fòssils són un dels responsables del Canvi Climàtic i no només penalitzar els que tenen o tenim cotxes vells. Si cal una regulació important de l’ús dels vehicles, però cal fer-ho a tots els nivells i agafant, tal com és diu, “El toro per les banyes”.