S’obre en una pestanya nova
Un article de
Cristina Roma
Cristina Roma

Periodista i correctora

26 de juny de 2026 a les 11:25 hores

‘Llegendes al Territori’, primer tast del Festival de Llegendes aquest cap de setmana

llegendes territori 2026
Resumeix l'article amb IA:
Marca'ns com a mitjà preferit!
Un article de
Publicitat

Dijous que ve comença el Festival de Llegendes de Catalunya a Sant Martí de Tous. Un any més Tous es transforma. Els carrers es converteixen en escenaris, les places en espais de trobada i les històries passen de boca en boca. Del 2 al 5 de juliol, el Festival de Llegendes de Catalunya celebrarà la seva 17a edició amb una programació formada per 44 propostes que combinaran teatre, narració oral, música, dansa, circ i instal·lacions artístiques repartides per tot el municipi.

Més enllà de la programació artística, el deLlegendes és un projecte cultural construït des de la comunitat. Un festival que mobilitza prop d’un centenar de persones voluntàries i que converteix un poble de poc més de 1.200 habitants en un espai de creació, participació i celebració col·lectiva. Teatre Nu amb la col·laboració de l’Ajuntament de Sant Martí de Tous són els organitzadors del Festival de Llegendes de Catalunya.

Dijous dia 2 a les 5 de la tarda, la plaça de Fàtima del municipi acollirà l’espectacle Llegenda de Montserrat, d’Albert Estengre, qui, a partir dels llegendaris de Jacint Verdaguer i Joan Amades, ens convida a descobrir relats sobre pastors, pelegrins, dimonis, àngels, camins sagrats, el Cavall Bernat i el Pont del Diable. Un espectacle de narració oral que recorre mil anys d’imaginari popular al voltant de la muntanya màgica de Catalunya.

A les 6 de la tarda, també la plaça de Fàtima serà l’escenari d’Un niu de contes – contes de bruixes, una instal·lació pensada perquè grans, petits i mitjans puguin aturar-se, escoltar i deixar-se portar pel plaer de les històries narrades. El públic podrà seure, estirar-se o acomodar-se, posar-se els auriculars i endinsar-se en un univers de contes tradicionals, relats contemporanis, aventures fantàstiques i petites històries de la vida quotidiana. Una proposta que reivindica el valor ancestral de l’oralitat i el renova en un format actual, íntim i accessible.

Ja al vespre, a les 9, el marc incomparable del Castell de Tous, acollirà l’espectacle musical que porta la Magalí Sare, Descasada, una proposta musical eclèctica, feminista i emotiva, que connecta històries antigues i contemporànies de dones que lluiten per decidir el seu propi destí.

I posterioment, també al Castell la companyia en residència Col·lectiu paraules de foc portarà l’espectacle La Penitenta, una coproducció del Festival de Llegendes. Es podrà veure una proposta escènica poètica i multidisciplinar sobre el cos, el dol, la memòria i la necessitat de sostenir-se quan les paraules ja no són suficients.

I aquest cap de setmana, Llegendes al Territori

El Festival continua reforçant els vincles amb l’entorn a través del projecte Llegendes al territori que, per quart any consecutiu, porta un tastet del festival una setmana abans als municipis veïns de Bellprat i Argençola.

Així, avui divendres 26 de juny, tindrà lloc a Bellprat, l’espectacle Mala herba sempre creix de la companyia Pagans. Es tracta d’una experiència escènica tecnològica i eco-conscient per a infants i adolescents, que té lloc en espais naturals urbans. La proposta situa les criatures al centre de l’acció i les converteix en protagonistes d’una aventura poètica on la natura parla i la tecnologia escolta.

També avui divendres, tindrà lloc a Bellprat el concert Si desembarco al poble amb el grup De Gairó, format per quatre joves que repensa les havaneres sense perdre’n l’essència.

I diumenge 28 de juny, a Argençola, tindrà lloc l’espectacle de titelles En Pitu sense por de la cia de Micro Troupe. En Pitu és un noi que no té por de res ni de ningú. Per descobrir què és realment la por, emprèn un viatge iniciàtic ple de situacions adverses, personatges fantàstics i trobades inesperades.

T'ha semblat interessant? Comparteix aquest contingut amb els teus contactes!
Deixa el primer comentari
Et recomanem×
Log Club VeuAnoia

Vull ser col·laborador/a del Club

Emplena i envia el següent formulari per sol·licitar ser col·laborador del Club VeuAnoia. Ens posarem en contacte amb tu al més aviat possible!

Google reCaptcha: la clau del lloc no és vàlida.

Registra't

Google reCaptcha: la clau del lloc no és vàlida.

Inicia la sessió

Google reCaptcha: la clau del lloc no és vàlida.

No tens compte?
Registra't

Comença a jugar!

Selecciona l'avatar que més t'agradi i completa el formulari:

Google reCaptcha: la clau del lloc no és vàlida.