La veu del lector
Avís legal: La Veu de l'Anoia publicarà opinions, rèpliques, queixes, suggeriments, fotografies de denúncia, etc., respectuoses amb les persones, entitats i institucions i que siguin d’interès general per a les lectores i lectors. Totes les cartes adreçades a LA VEU han de portar les dades personals dels seus autors: nom, cognoms, adreça, DNI i número de telèfon de contacte. No es publicaran cartes signades amb pseudònims ni amb inicials. Així, mateix, és important que la llargària de les cartes no sigui excessiva, d’altra manera LA VEU es reserva el dret a no publicar-les. En cap cas no es mantindrà correspondència sobre les cartes adreçades no publicades ni tampoc seran retornades als seus redactors. La veu expressa únicament la seva opinió en els editorials. Els articles firmats exposen el parer dels seus autors.
Envia una carta al director
Publicat a l'edició del periòdic del 13 de febrer de 2025

Les malalties infravalorades

Iván Zabal Thomas.- M’agradaria començar aquest escrit fent referència a totes aquelles persones que pateixen malalties les quals no tenen un valor elevat però afecten a la qualitat de vida, tant personal com laboral. Sí que cal dir que hi ha malalties molt més greus i prioritàries però que n’hi ha d’altres que afecten directament a la persona que la pateix.
En el meu cas, jo pateixo, des de fa molts anys, Síndrome d’Intestí Irritable (SII), una malaltia gastrointestinal que no està reconeguda com a incapacitant però que dona problemes similars o iguals a la malaltia de Chron o a la colitis ulcerosa. Aquesta malaltia molts dies m’incapacita de poder realitzar les meves tasques laborals ja que no puc ni sortir del meu habitatge per anar a la feina o que, en quedades d’amics, he d’absentar-me en més d’una ocasió o arribar tard a causa d’aquesta, però no està reconeguda si em treu qualitat de vida.
Entenc que la diferència entre el SII i les altres dues malalties està en que el SII no afecta orgànicament al cos i, per tant, no hi ha problemàtica dins l’organisme però sí que afecta psicològicament i a la qualitat de vida. Una persona jove que en moments d’auge de la malaltia ha de portar bolquer per poder anar a treballar per evitar possibles contratemps durant el trajecte de casa a la feina, ha d’estar patint psicològicament de manera conscient o inconscient en veure’s d’aquesta manera. A més de no saber cada dia si es trobarà bé o malament, si podrà anar a treballar o no, si podrà realitzar les seves tasques diàries o no a causa d’una malaltia que no està reconeguda com a incapacitant.
Ben segur que aquest tipus de malaltia és una de moltes altres que incapaciten a les persones però que no se’ls dona el valor que realment tenen doncs fan patir a la persona tant físicament com mentalment i la seva incertesa de com estarà cada dia de la seva vida.
Per acabar, m’agradaria poder arribar a tota aquella gent que pateix una malaltia que no està valorada com és degudament i donar-li tot el meu suport. D’altra banda, arribar a tots els responsables dels departaments corresponents perquè facin una revaloració de totes aquelles malalties que incapaciten a les persones però que no estan valorades com a tal.

Et recomanem×