L’Ajuntament ha posat en funcionament l’Oficina d’Atenció a les Entitats de la ciutat, que portarà el nom d’”Igualadinisme”. Aquesta iniciativa neix amb l’objectiu principal fomentar i donar suport al moviment associatiu local i que sigui una porta d’entrada per a les entitats, donant-los suport en el seu dia a dia des de l’Ajuntament.
El regidor d’Entitats, Miquel Vives, ha estat l’encarregat de realitzar la presentació d’aquest nou servei municipal que ha explicat que “ha de ser com una caixa d’eines per totes les entitats de la ciutat”. “Des del consistori estem orgullosos de comptar amb un moviment associatiu vibrant i compromès com el d’Igualada que dia a dia treballa per millorar la nostra ciutat i volem facilitar-los seva feina estant al seu costat, per aquest motiu hem creat la regidora d’Entitats i ara posem en marxa aquesta oficina”.
L’oficina oferirà una àmplia gamma de serveis com són: assessorament legal i fiscal, formació especialitzada, cessió d’espais municipals i un banc de recursos per facilitar la gestió diària de les associacions. A més, oferirà suport en la difusió d’activitats mitjançant un directori i una agenda específica. Aquest servei centralitzat serà essencial per agilitzar els tràmits de les entitats i assegurar que tinguin tots els recursos necessaris per a la seva gestió i desenvolupament.
Vives ha remarcat que “de la mateixa com ara fa deu anys vam reinventar l’atenció ciutadana amb la creació de l’Oficina d’Atenció Ciutadana que és més ràpida, eficient i eficaç volem fer el mateix per a les entitats per donar-los un millor servei”. En aquest sentit el regidor ha recordat que “des del govern de la ciutat els donem tot el suport i acompanyament necessari, econòmicament amb més de 488.000€ a un total de 187 sol·licituds al que cal sumar el suport logístic, les cessions d’espais i de material i la difusió d’actes i esdeveniments”.
El nom d’Igualadinisme és una combinació del nom de la ciutat amb associacionisme. Aquest nom simbolitza el dinamisme i la força del moviment associatiu d’Igualada, posant de manifest la voluntat de l’Ajuntament d’impulsar i donar suport a les entitats locals, convertint-les en un motor essencial per a la vida de la ciutat.
L’oficina estarà ubicada al Centre Cívic Nord (C/ Sant Martí de Tous, 8) i prestarà els seus serveis amb cita prèvia. Per donar a conèixer el projecte, s’ha organitzat una jornada de presentació el dissabte 5 d’octubre a les 09:30h, a l’auditori del Centre Cívic Nord que ja compta amb 90 entitats inscrites.
Per garantir un bon control de l’aforament, aquelles entitats que encara no s’hagin inscrit i estiguin interessades, cal que facin inscripció prèvia a través del correu entitats@aj-igualada.net o trucant al 93 803 19 50 – Ext. 2475. L’Ajuntament, coneixedor de la importància del teixit associatiu com a eina de cohesió social, ha apostat per aquesta oficina com un pas fonamental per enfortir les entitats i facilitar la seva adaptació als reptes actuals.
Aquesta finestreta permetrà a les entitats la simplificació dels tràmits administratius, rebre assessorament personalitzat i suport tècnic, conèixer oportunitats de formació i desenvolupament, millorar la comunicació amb l’administració, tenir accés a recursos compartits, rebre suport en la captació de fons i finançament, disposar d’espais de trobada i foment del treball en xarxa, tenir accés a eines digitals i innovació i guanyar visibilitat i promoció, entre altres recursos que potenciïn el seu creixement.
Amb aquesta iniciativa, Igualada es consolida com una ciutat compromesa amb la seva ciutadania i el moviment associatiu que la dinamitza, reafirmant la seva voluntat d’impulsar la cohesió i participació.