Demà dissabte 22 de febrer, a les 8 del vespre, l’actor touenc Francesc Mas presenta el seu nou espectacle Maldiu la dita a la Casa del Teatre Nu.
A partir d’una recerca basada en el treball de Joan Amades i altres recopiladors de cultura popular, aquest espectacle es capbussa en les arrels d’un llenguatge que, amb disfressa de saviesa popular, ha perpetuat una visió cruel de la dona. La idea sorgeix de la necessitat de posar fi a aquests missatges subliminals que han condicionat comportaments i estructures socials.
Maldiu la dita és una cerimònia teatral que, amb humor i ironia, revisa les dites populars per retratar el seu impacte en la visió de les dones al llarg de la història. Un únic actor interpreta diversos personatges i ens convida a explorar l’origen d’aquestes dites i qüestionar el seu valor en la societat actual. L’espectacle, creat i interpretat per Francesc Mas, esdevé una reflexió col·lectiva sobre el llenguatge i el seu poder per perpetuar prejudicis, alhora que obre la porta a qüestionar creences obsoletes.
La proposta ha tingut un gran èxit de convocatòria i ja compta amb totes les entrades exhaurides.