Aquest cap de setmana el Festival Espurnes Barroques arriba a la comarca de l’Anoia amb dues propostes de nova creació que representen plenament l’aposta artística del festival per la creació contemporània i les experiències immersives.
Diumenge al matí, Pujalt acollirà una producció pròpia d’Espurnes Barroques que ja ha exhaurit totes les entrades. El programa de La Revêuse, endinsarà el públic en la profunditat de l’obra de Marin Marais, amb una proposta on les sonoritats contemporànies es barrejaran amb les barroques, i on clavicèmbal i viola de gamba es trobaran amb el so del shakuhachi i dels bols de quars. Un viatge d’Orient a Occident que s’acabarà amb tres rêveries del premiat pastisser Lluc Crusellas, maridades amb els excelsos vins d’inspiració francesa de Castell d’Encús.
El dissabte el festival passarà pel Santuari de Sant Ramon, a l’Alta Segarra, amb una cerimònia sufí dels dervixos giròvags de Turquia i a Castellfollit del Boix, amb l’actuació de l’Alba Careta i l’igualadí Henrio i on també es podrà fer un tast gastronòmic al Celler Entrebosc.
Una ‘Vetlla’ al Cementiri Nou d’Igualada
Ja a la tarda, a partir de 2/4 de 7, el Cementiri Nou d’Igualada —una de les obres més emblemàtiques de l’arquitectura catalana contemporània d’Enric Miralles— serà l’escenari de Vetlla, una nova coproducció del festival que fusiona instal·lació coreogràfica, música en viu i arquitectura en un recorregut performatiu de tres hores de durada. Josep Bracons, director del festival, explica que “es tracta d’una de les propostes més poc convencionals i extraordinàries que s’ha presentat mai a Espurnes Barroques. Són tres hores de música i dansa que donen llibertat al públic per entrar, sortir i marxar quan ho desitgi, i així formar part del mateix esdeveniment que artísticament es (re)presenta: una vetlla. I no hi pot haver més bon lloc per fer-ho que el Cementiri Nou d’Igualada, una obra inacabada sortida de la imaginació d’Enric Miralles”. També es comptarà amb la presència de la vídua de Miralles, Benedetta Tagliabue.
A través de la dilatació temporal, i exposant-nos de manera nua a allò que passa i a allò que no passa, la coreògrafa Magdalena Garzón proposa vetllar pel fet més inevitable de la nostra existència: la mort, que ens aboca al somni etern. Quatre ballarines de la seva companyia seran interpel·lades per les fantàstiques veus del Cor Cererols, en un recorregut musical obert a la sensibilitat i al misteri.
Explica Barcons, que tot i que el festival se celebra en entorns relacionats amb el barroc, “vam trobar excepcional l’espai del Cementiri Nou d’Igualada i hem apostat per fer-hi aquest espectacle. La música que s’hi escoltarà, però, és barroca, sobretot dels Bach i a l’espai, molt ampli, hi haurà quatre ballarins i dotze cantants del Cor Cererols. El públic també formarà part de l’espectacle, no és que se’l convidi a participar-hi sinó que pel fet de ser allà, arribar i marxar quan cadascú ho cregui convenient, ja forma part de l’espectacle, que no és més que una vetlla”.
Espurnes Barroques, música, patrimoni i gastronomia
Espurnes Barroques ofereix experiències musicals d’alta qualitat en enclavaments barrocs i paisatges singulars de, sobretot, petits municipis de la Catalunya Central. Les actuacions, sovint de producció pròpia, sempre van acompanyades d’un tast gastronòmic vinculat a la proposta artística.
Durant quatre caps de setmana de maig i juny, entre verd i daurat, Espurnes Barroques programa una marató cultural per endinsar-se —amb un cost molt assequible— a un veritable festival barroc, creant un privilegi únic a l’abast de tothom.














